הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יצוא התעשייה הקיבוצית הסתכם בשנת 2010 ב-3.13 מיליארד דולר


גידול של 10% לעומת שנת 2009. הנתונים מתפרסמים לקראת כנס המנהלים של המגזר הקיבוצי והתעשייה שיתקיים ביום שני, 31 בינואר, בקרית שדה התעופה במעמד השרים אהוד ברק, שלום שמחון ואריאל אטיאס

מערכת פורטל החקלאות  27-1-2011


היצוא הישיר של התעשייה הקיבוצית הסתכם בשנת 2010 ב-3.13 מיליארד דולר, גידול של 10.3% לעומת השנה הקודמת. בנוסף, הסתכמו המכירות של מפעלים וחברות בת של התעשייה הקיבוצית הפועלים בחו"ל בסכום של 1.5 מיליארד דולר, וזאת מעבר ליצוא הישיר מהארץ.

נתוני סיכום היצוא רוכזו על ידי שלומית ארבל מנהלת המחלקה הכלכלית באיגוד התעשייה הקיבוצית, לקראת כנס המנהלים ה-8 של המגזר הקיבוצי והתעשייה. הכנס יערך ביום שני, 31 בינואר, בקרית שדה התעופה במעמד שר הביטחון, אהוד ברק, שר התמ"ת שלום שמחון ושר השיכון, אריאל אטיאס.

מנהל המחלקה ליצוא, עמוס שלו, מסר שהירידה בשער הדולר שחקה את מרבית העליה ביצוא ובמונחים שקליים יצוא התעשייה הקיבוצית עלה ב-2.5% בלבד. נתון זה מדגיש ביתר שאת את הבעיה הקשה עימה מתמודדים היצואנים בעקבות ההתחזקות המתמשכת בשער השקל. השנה לראשונה עבר היצוא לצפון אמריקה (36% מכלל היצוא ) את היצוא לשוק המשותף באירופה (35%).

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין, מסר שהגדלת היצוא בשנה החולפת היא הישג חשוב במיוחד על רקע אי הודאות הרבה שעדיין שוררת בשווקים העולמיים ומשבר החובות שמאיים על כלכלות העולם. הוא ציין שהתעשייה הקיבוצית השקיעה מאמצים רבים בחדירה לשווקים חדשים ולמדינות מתפתחות והדבר בא לידי ביטוי בגידול חד ביצוא לאסיה (26%), מזרח אירופה (26%) ודרום אמריקה (45%).

ענף הפלסטיק ממשיך להיות ענף היצוא מרכזי של התעשייה הקיבוצית (למעלה מ-50%) ואחריו מזון (12%), מתכת ומכונות (8%), טקסטיל ועור ( 6.5%).

עמוס רבין מסר שהגידול העקבי במכירות התעשייה הקיבוצית הפך אותה לענף הכלכלי המרכזי בקיבוצים ולמעלה מ-70% מהכנסות הקיבוצים מקורם בתעשייה.

הכנס שנערך על ידי משרד BDO זיו האפט ואיגוד התעשייה הקיבוצית יעמוד בסימן מבט לעוד מאה שנות התיישבות ויעסוק ביציאת מפעלי התעשייה הקיבוצית לחו"ל, היבטי מיסוי ומקרקעין ויתקיים במסגרתו פאנל מנהלים שיספרו על ניסיונם.

תוכנית הכנס מופיעה באתר האיגוד: www.kia.co.il