הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


וטרינרים ותלמידי בית ספר התגייסו למען החי-בר בכרמל


מתגייסים לשיקום הכרמל: תלמידי בית ספר באבן יהודה התרימו מחבריהם יותר מ-3,000 ₪ לשיקום החיבר בכרמל; צוות הווטרינרים של בית החולים הווטרינרי ''מדי-וט'' תרמו מתקן ''אומנת'' משוכלל לגרעין רביית הדורסים. רשות הטבע והגנים: ''ישנן עשרות יוזמות פרטיות למען שיקום הכרמל ואנחנו משתדלים להיענות לכמה שיותר מהם''

מערכת פורטל החקלאות  30-1-2011


לאחרונה הגיע לבית ספר "בכר" באבן יהודה מנהל קשרי החוץ של רשות הטבע והגנים, סלמאן אבו רוכון, על מנת לקבל תרומה כספית גדולה שנאספה ע"י תלמידי בית הספר היסודי, בעקבות אסון הכרמל לפני כחודשיים. אך גם הוא הופתע מהדרך שבה גייסו הילדים את התרומה.

הרעיון קרם עור וגידים כאשר מועצת התלמידים של בית הספר הצליחה לגייס סכום נכבד מהפעלת קפיטריה שהופעלה בימי ההורים. בית הספר שאף לתרום את הכספים לאחד המקומות שנפגעו באסון השריפה והועלתה ההצעה לתרמו לשמורת החי-בר בכרמל.

מספרת יעל הרץ מצוות בית הספר: "במקביל ליצירת קשר עם נציגי החי-בר, חיפשנו בבית הספר רעיון נוסף, על מנת להגדיל את סכום התרומה. התלמידים העלו רעיון מקורי, אשר יושם בהצלחה בהמשך השבוע: אחת מההפסקות הוארכה במעט ותלמידי בית הספר הוזמנו לצפות בסרטים ובשירים בחמש הכיתות המתוקשבות של בית הספר. במקביל לצפייה החינמית הוזמנו הילדים לרכוש שקיות פופקורן בעלות של 5 ₪, אשר הוכנו ע"י הורה מתנדב מבית הספר. ההיענות של התלמידים הייתה אדירה וההכנסות זרמו וזרמו. על תהליך מכירת הפופקורן היו אחראים נציגי מועצת התלמידים, נאמני פינת החי של בית הספר ומספר מורים מצוות בית הספר פיקחו על הנעשה".

בסופו של דבר הצליחו לגייס בבית הספר סכום של מעל 3,000 ₪, אשר הוגשו לסלמאן במפגש מרשים ומרגש בבית הספר. סלמאן שיתף את הילדים בחוויותיו מהאסון, כאיש רשות הטבע והגנים וכתושב עוספייה, תיאר לילדים את תחושת האחריות לבעלי החיים שהרגישו הוא וחבריו לעבודה, סיפר על הטבע שמתחיל לשקם את עצמו בכרמל וריתק את הילדים בסיפוריו. כמו כן, שמע את הילדים שהביעו את תחושת ההצלחה והסיפוק שלהם והתרגש מהמחווה של תלמידי בית הספר לעזור ולסייע לנפגעים, גם כאשר הם אינם חלק מהם.

"כולנו בבית הספר הרגשנו את מהותה של הנתינה והעזרה ההדדית לאחינו בשעת צרה ומשבר, ומקווים כי אסונות כאלה לא יחזרו על עצמם בעתיד" מוסיפה יעל מצוות בית הספר.

תרומה נוספת שהגיעה מאזרחים אכפתיים היא "אומנת" חדישה, בשווי של כ-5,000 ₪, שהועברה היום בבוקר לגרעין הרבייה של העופות הדורסים - הגדול והמוצלח מסוגו בעולם, על ידי ד"ר ידין ישורון, מבית החולים הווטרינרי "מדי-וט", שבחיפה. ה-"אומנת" היא המתקן המיוחד בו מגודלים הגוזלים שבוקעים בגרעין הרבייה. "אנשי המרפאה נהגו להתנדב ולסייע לצוות החיבר גם בימים שבשגרה, כאשר לא אחת הגיעו במיוחד על מנת לסייע לטיפול בדורסים וביונקים הנדירים - כולל במהלך השריפה, עת היה צורך לפנות את חלקם מהשמורה למקום מבטחים" מספר סלמאן אבו רוכון. "באומנת שתרמו יגודלו דורסים נדירים בסכנת הכחדה, שגרעין הרבייה בחיבר כרמל הוא היחיד בעולם שמצליח להביא לרבייתם בשבי ולשחרורם חזרה לטבע. אין מילים לתאר את ההתגייסות של הציבור - ישנן עשרות יוזמות פרטיות למען שיקום הכרמל ואנחנו משתדלים להיענות לכמה שיותר מהם. אין ספק שיוזמות כמו של תלמידי אבן יהודה או צוות מרפאת "מדי- וט" הם קרן אור בתוך כל השחור שנותר לאחר השריפה הקשה".