הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סדרת ימי עיון לבוקרים בתחום הבקר לבשר


תוכנות ממוחשבות לניהול עדרי בקר, כיצד להשביח מזון במרעה וכיצד מסייע הבקר לייצור הדבש..? ימי עיון לבוקרים מטעם משרד החקלאות, מו''פ צפון וארגון מגדלי הבקר - פברואר-מרץ - חורף 2011

מערכת פורטל החקלאות  31-1-2011


את ימי החורף מנצלים משרד החקלאות, מו"פ צפון ואמב"ל (ארגון מגדלי הבקר) לסדרת ימי עיון לבוקרים בתחום בקר לבשר, אשר תציג בפני המגדלים את תוצאות מערכת המחקר והפיתוח בענף הבקר לבשר. להרצאות מוזמנים חקלאים, בוקרים וכל מי שמתעניין בתחום.

אלקנה בן ישר, מנכ"ל מו"פ צפון אומר, כי ההרצאות והנושאים נבחרו בקפידה וכוללים מידע חדש ומעודכן שיסייע לבוקרים בניהול העדרים בפרט, ובמידע על התחום בכלל.

חיים דיין, מנכ"ל ארגון מגדלי הבקר לבשר מציין כי כיום חייבים הבוקרים להבין בתחום המחקר, השבחת גזעים, ובמימשקי ניהול העדר. מדריכי שה"מ (שירות הדרכה של משרד החקלאות), עומדים לרשותם לאורך כל השנה, ומלווים אותם בטיפוח עדרי הבקר.

במסגרת ההרצאות יתארחו ניצב ישראל יצחק, מפקד מג"ב שידבר על פשיעה חקלאית, ד"ר מרדכי קדמון מהמועצה לייצור ושייווק דבש שיספר על חורשות צל צופניות בשטחי המרעה, שמוליק פרידמן מנהל רשות מרעה, אשר יסקור את פעילות רשות מרעה 2011.

חיים דיין מנכ"ל אמב"ל יסקור את ענף הבקר לבשר בישראל, אלקנה בן ישר מנכ"ל מו"פ צפון ידבר על התפתחות החקלאות בישראל, שחר האריס מדריך תכנת נעה לניהול עדרי הבקר ידבר על שיפורים בתוכנת נועה, ד"ר עמית דולב ורועי פדרמן ממו"פ צפון ירצו על השפעת צל על פיזור בקר במרעה, ד"ר נדב גלאון רופא ראשי ב"חקלאית" על מחלות חמות, ד"ר זלמן הנקין מנהל המחקר החקלאי ידבר על שימוש רב תכליתי במרעה, ד"ר בני שריר, "החקלאית" על דינמיקת ההדבקה בתחלואת ריאה בין עגלי יבוא לבקר מקומי, ד"ר יאן לנדאו, מנהל המחלקה למשאבי טבע, מנהל המחקר החקלאי על מה אוכלות הפרות במרעה שלך.. ועוד.

ימי העיון יתקיימו במלון פסטורל בכפר בלום, בימי שלישי, בין התאריכים 8.2.2010 ועד 8.3.2010 החל משעה 9:45 ועד השעה 14:00.

ההשתתפות ללא תשלום, פרטים ניתן לקבל אצל ניר בס - 057-3793830