הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוף עונת הציידים - הפעם האחרונה ?


עונת הציד מסתיימת היום (ב'), ואולי האחרונה שתתקיים בישראל. פקחי רשות הטבע והגנים יצאו לשטחים הפתוחים בכוחות מתוגברים על מנת לאכוף את חוקי הציד - גם בשבת האחרונה בה הוא מותר. בצפון נתפסה חוליית ציידי צבאים. תיקון לחוק הגנת חיית הבר, שיזמה רשות הטבע והגנים ושמקודם על ידי המשרד להגנת הסביבה, צפוי לבטל את הציד הספורטיבי בישראל - ואיתו את ''עונת הציד''

מערכת פורטל החקלאות  31-1-2011


היום (שני, 31 בינואר) מסתיימת עונת הצייד בישראל. עשרות פקחים של רשות הטבע והגנים יצאו לשטחים הפתוחים בסוף השבוע האחרון, על-מנת לפגוש את הציידים, לבדוק את רישיונותיהם ואת ציודם, ובעיקר לוודא כי העובדה שמדובר בהזדמנות האחרונה לצוד בעונה זו לא תגרום לחלקם לעבור על חוקי הציד.

גם במהלך עונת הציד, שנפתחה ב-1 בספטמבר, יצאו פקחי רשות הטבע והגנים מידי שבוע לאכוף את חוקי הציד ולבדוק שהציידים פועלים עם רישיון - ובעיקר שאינם צדים חיות בר מוגנות.

תיקון לחוק הגנת חיית הבר, שמקודם בימים אלו על ידי המשרד להגנת הסביבה, צפוי להפוך את ישראל למדינה הראשונה בעולם בה הציד הספורטיבי אסור בחוק, ובכך להפוך את עונת הציד שנסגרה בסוף השבוע לאחרונה בישראל אי פעם.

אלדד פלד, מנהל אגף פיקוח ואכיפה ברשות הטבע והגנים: "במהלך סוף השבוע תפסו פקחי רשות הטבע והגנים בגליל העליון חוליית ציידי צבאים לא חוקיים, שעל פי מידע מודיעיני שהגיע אלינו פעלה באזור לאורך זמן. השיטה של הציידים היא להחביא בשטח את הצבאים שניצודו במהלך הלילה, ולשלוח במהלך היום שותפים לדבר עבירה, על מנת שיאספו את הצידה. נשקם של הציידים הוחרם במקום ונפתחה כנגדם חקירה, במסגרתה נאספו דגימות דם מרכבם ובגדיהם ונשלחו לבדיקות DNA, על מנת לאשש את הטענה כי עסקו בציד צבאים, בטרם יוגש כנגדם כתב אישום חמור. כולי תקווה שבתי המשפט יחמירו עם הציידים הלא חוקיים- רק כך נוכל למגר את התופעה".

גל אריאלי, מנהל אגף חקירות של רשות הטבע והגנים: "אנו מקווים שהתיקון לחוק יעבור במהרה, שכן הוא מעניק לפקחי ואנשי האכיפה ברשות הטבע והגנים כלים נוספים, טובים יותר, לשמירה על הטבע- אם בתחומי אכיפת הציד הלא חוקי, הרעלות חיות בר, מניעת סחר לא חוקי בערכי טבע או טיפול במינים פולשים ומתפרצים. בשנים האחרונות הגבלנו עוד ועוד את הציד, בהתאם לנתונים שנאספים מהשטח לגבי גודל האוכלוסיות של המינים השונים ומצב הטבע. כך לדוגמא הצלחנו להביא לאיסור ציד בכל אזור מאגרי המים של שפלת יהודה- למען ברווז נדיר ומוגן בשם צחראש לבן, שעשירית מאוכלוסייתו העולמית חורפת באזור, וגם הוצאנו חיות נוספות מרשימת המותרות לציד, כמו צבאים, חוגלות, דרבנים וארנבות. בישראל כיום מותר לצוד במהלך עונת הצייד תורים, שלווים, אגמיות, וברווזים בלבד.

החל ממחר, הציד היחיד שיתקיים בישראל הוא ציד למטרות שמירת טבע - דילול מינים פולשים ומתפרצים, הגנה מפני התפרצות כלבת ונזקי חיות בר לחקלאות, ותחת היתרים פרטניים בלבד. אזרח שנתקל באדם העובר על חוקים אלו או פוגע בטבע מתבקש לדווח מיד למוקד הסביבה של רשות הטבע והגנים- 6911*.