הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנויים חדשים במועצת הצמחים בענפי הפירות והזית


מנויים חדשים במועצת הצמחים - משה ברוקנטל מונה למנהל ענף הפירות, ועדי נעלי למנהל ענף הזית. מנכ''ל מועצת הצמחים, צבי אלון: ''אני סמוך ובטוח כי עדי ומשה, כל אחד בתחומו, יצעידו את הענפים עליהם הם ממונים להישגים רבים ומאחל להם הצלחה בתפקידם החדש. הצלחתם היא הצלחתנו''

מערכת פורטל החקלאות  13-2-2011


עם השלמת עבודתן של שתי ועדות איתור, הודיעה מועצת הצמחים על מינויים של משה ברוקנטל למנהל ענף הפירות, ועדי נעלי למנהל ענף הזית.

מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון מציין בסיפוק את המינויים החדשים, אשר לדבריו מרעננים את שורות הנהלת מועצת הצמחים. כמו כן הדגיש אלון כי הוא משוכנע ששינוי זה יתרום להתחדשות וקידום המועצה ומטרותיה. "אני סמוך ובטוח כי עדי ומשה, כל אחד בתחומו, יצעידו את הענפים עליהם הם ממונים להישגים רבים ומאחל להם הצלחה בתפקידם החדש. הצלחתם היא הצלחתנו". אמר מנכ"ל המועצה.

משה ברוקנטל, בן 59 חבר קיבוץ חפץ חיים בוגר הפקולטה לחקלאות ברחובות, אל"מ במילואים, כיהן בעבר כמנכ"ל מגדלי דרום יהודה ובמסגרת זו הפעיל פרויקטים משותפים לטובת חקלאי האזור, פיתח את תחומי ההדרכה, המחקר והפיתוח והרחיב את שטחי הנטיעות באלפי דונמים. ברוקנטל: "אני רואה בתפקיד החדש אתגר אישי ומקצועי ובכוונתי לשים דגש על שיפור הענף והרחבתו בשנים הבאות".

ענף הפירות במועצת הצמחים פועל לקידום ופיתוח הענף בישראל תוך שמירה על רווחיות המטעים והבטחת אספקת פרי סדירה לאוכלוסיה. במועצה פועלים כ-28 שולחנות מגדלים למיני הפרי השונים. בארץ יש כ-4,000 נוטעים, המגדלים בשטח של כ- 350,000 דונם המניבים כ-650 אלף טון פירות בשנה. הענף שוקד על מחקר ופיתוח לצד הטמעת טכנולוגיות חדשות המשפרות את היבולים.

ד"ר עדי נעלי, בן 44,תושב כפר ויתקין בוגר הפקולטה לחקלאות ברחובות ובעל דוקטורט מהחוג לגיאוגרפיה ומדעי הסביבה באוניברסיטת חיפה. נעלי בעל התמחות בתחום הקיימות – שילוב היבטי סביבה, חברה וכלכלה, ובעבר יעץ למגוון חברות מובילות ובהן; שיכון ובינוי, רמת הנדיב, ונתיבי הגז. נעלי: "ענף הזית משלב שימור מסורות עתיקות לצד היבטים מודרניים של בריאות ותזונה נכונה. אני שואף להעלות את רמות התקינה ואיכות הענף לדרגות חדשות תוך מתן מענה ושילובם של חקלאים בעלי שטחי גידול קטנים וגדולים כאחד".

ענף הזית שולב במועצת הצמחים באפריל 2010. הענף משתרע על פני כ- 200,000 דונם מהם כ 75% גידולי בעל והשאר בהשקיה. סך הייצור השנתי הממוצע של הענף בשנים האחרונות עומד על כ-15,000 טון שמן, בשווי של כ-250 מיליון ₪ בשנה. ראוי לציין שהן היצור והן הצריכה עולים בהתמדה בארץ ובעולם כתוצאה מהמודעות העולה בשנים האחרונות לסגולותיו הבריאותיות של שמן הזית.

מועצת הצמחים היא מועצה סטטוטורית הפועלת על-פי חוק מאז שנת 2004. המועצה מורכבת מ-4 ענפים: ענף הירקות, ענף הפירות, ענף פרי ההדר וענף הזית, ובראשה עומד מנכ"ל המועצה - צבי אלון. מליאת המועצה מורכבת מנציגי מגדלים שנבחרו ע"י החקלאים והם מהווים את רוב החברים. המועצה פועלת במספר מישורים ובהם: מחקר חקלאי ומחקר שווקים, עידוד ופיתוח ענפי החקלאות השונים לרבות שיטות עיבוד והעלאת פריון העבודה, ביטוחים כנגד אסונות טבע, פריסת מערך הדברה ארצי לצמצום מזיקים בחקלאות, וכן פעילות לויסות יעיל של התוצרת החקלאית תוך אספקה סדירה של פירות וירקות לכלל האוכלוסייה במחירים הוגנים הן למגדלים והן לצרכנים.