הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את הביטוח לענף הלול לשנת 2011


הביטוח כולל בין היתר מסלול מורחב בשלוחת הפטם, הגדלת הפיצוי המרבי לתרנגולות הודו, כיסוי ביטוחי רחב בפרמיות מוזלות וסכומי פיצוי המותאמים למחירי השוק. ב-5 שנים האחרונות שילמה קנט כ- 95 מיליון ₪ למגדלים שניזוקו

מערכת פורטל החקלאות  14-2-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת את הביטוח לענף הלול לשנת 2011. הביטוח כולל בין היתר: ביטוח בסיסי וביטוח מורחב בשלוחת הפטם, הגדלת הפיצוי המרבי לתרנגולות הודו, כיסוי ביטוחי רחב בפרמיות מוזלות וסכומי פיצוי המותאמים למחירי השוק. הביטוח מהווה כלי חשוב לניהול הסיכונים הקיימים בלולים, ומאפשר למגדל להגן טוב יותר, על גידול העופות שלו. בקנט מציינים כי במהלך 5 השנים האחרונות שילמה החברה כ-95 מליון ₪ למגדלי עופות שניזוקו.

לאור הנזקים שפגעו בענף בשנים האחרונות, פיתחה קנט, יחד עם מועצת הלול וארגון מגדלי העופות, מערך ביטוחי כולל לענף הלול המכסה את מרבית הסיכונים הניצבים בפני הלולן. תכניות הביטוח השונות, תוכננו ופותחו מתוך מודעות והכרה בצרכים הייחודיים של הלולנים ובכדי לשפר את כלי ההגנה העומדים לרשותם.

בענף הלול הכולל את שלוחת ההטלה, שלוחות הפטם, שלוחת הרביה הקלה והרביה הכבדה, חודש חוזה הביטוח בין קנט למועצה לענף הלול. בנוסף, קנט תמשיך בתוכנית הביטוח החדשנית שהושקה בשלוחת הפטם והכוללת ביטוח מורחב במסגרתו יוכל המגדל לקבל לשפר את הביטוח הבסיסי שרכשה המועצה (שבו הפיצוי וההשתתפות העצמית קבועים מראש) ע"י העלאת סכום הפיצוי המרבי ל- 14 ₪ לעוף (לעומת 13 ₪ לעוף בביטוח הבסיסי) והקטנת השתתפות עצמית ישירות בקנט.

בשלוחת ההטלה, דמי הביטוח למטילה נקבע לסכום של 45 אג'. כמו כן, נקבע סכום קבוע לפיצוי למטילה על פי אחוז הפחיתה בהטלה ולפי גיל המטילה. בנוסף, שונו המדרגות לקביעת סכום הפיצוי, כך שישולמו תגמולי ביטוח כבר בגין פחיתה בהטלה בשיעור של 15%. שינוי נוסף שחל השנה, הוא צירופה של מחלת הקוריזה לרשימת המחלות המבוטחות כנגד ירידה בהטלת ביצים. ההשתתפות העצמית הופחתה במקרים של תמותה כתוצאה מחום בלולים שאינם מוגנים כראוי.

בגידול תרנגולי ההודו לפיטום, רכשה מועצת הלול מקנט ביטוח בסיסי, שבמסגרתו הוגדל הפיצוי המרבי לעוף ל- 85 ₪. מכיוון שבביטוח הבסיסי, הפיצוי וההשתתפות העצמית קבועים מראש מציעה קנט, תמורת תוספת פרמיה לא גבוהה, לבטח את תרנגולי הודו לפיטום במסלול מורחב. במסלול זה יוכלו המגדלים להגדיל את סכומי הפיצוי במקרה של נזק, להוריד את גובה ההשתתפות העצמית ולקבל הנחה בגין העדר תביעות עבר. תכנית הביטוח מהווה כלי חשוב לניהול הסיכונים הקיימים בלולים, ומאפשרת למגדלים הגנה טובה יותר למצבים נדירים בהם העופות עשויים להיפגע.

בביטוח העופות כנגד אש וכשל מערכות בלולים, מציעה קנט, כיסוי ביטוחי רחב בפרמיות מוזלות. תכנית הביטוח החדשה מהווה השלמה לביטוח בע"ח ולכיסוי תמותת עופות ומבני הלול וציודם כתוצאה מאש ופגיעה תאונתית, העשויים, על פי אירועי העבר, לגרום לנזקים כספיים גבוהים למגדל. הביטוח החדש מעניק סכומי פיצוי המותאמים למחירי השוק, תמורת פרמיה נמוכה. רשימת הסיכונים המכוסים, נרחבת ומקיפה ביותר. דמי הביטוח מחושבים למ"ר לשנה ומשתנים בהתאם לסוג המיגון הקיים בלולים: לדוגמא מנגנונים להפלת וילון וכו'.

לדברי דוד גינזבורג, מנכ"ל חברת הביטוח קנט, "הביטוח מוכיח את עצמו לאורך שנים ומאפשר להגן על הענף מפני מגוון גדול של מחלות הפוגעות בעופות, נזקי אקלים וכשל מערכות בלולים. קנט שוקדת לעדכן את תכניות הביטוח בהתאם למחירים ולסיכונים המתפתחים על ידי שיתוף מועצת הלול, ארגוני המגדלים, גורמי הוטרינריה, ההדרכה והכלכלה הרלוונטיים. מנגנון הביטוח הנוכחי של קנט הוכיח את יעילותו המקצועית והכלכלית והוא מהווה כלי כלכלי חשוב ביותר להגנה על ההשקעות הגדולות ועל פרנסתם של מגדלי העופות".