הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מכסת העובדים הזרים בחקלאות לא תקוצץ ותעמוד על 26 אלף


בוטלה תביעת המדינה לקצץ את מכסת העובדים הזרים בחקלאות ל-15 אלף אשרות, והחקלאים יורשו להעסיק 26 אלף עובדים תאילנדים, בדומה ל-2010. בהסכם שנחתם בין הממשלה להתאחדות חקלאי ישראל, המדינה התחייבה לטפל בכל המכשולים הבירוקרטים ולעמוד בכל ההסכמים שנחתמו בעבר על ידי נציגי הממשלה

מערכת פורטל החקלאות  16-2-2011


נחתם תיקון בהסכם העסקת העובדים הזרים בחקלאות, על פי התיקון מספר העובדים בשנת 2011 יישאר זהה למספר העובדים בשנת 2010 ויעמוד על 26 אלף עובדים.

בהסכם שנחתם בין הממשלה להתאחדות חקלאי ישראל, המדינה התחייבה לטפל בכל המכשולים הבירוקרטים ולעמוד בכל ההסכמים שנחתמו בעבר על ידי נציגי הממשלה.

הדיונים בנושאי מס מעסיקים והנושאים הטכניים ייערכו במסגרת ועדת מנכ"לים משותפת, שתלווה את יישום ההסכם. הועדה תורכב מיו"ר רשות ההגירה במשרד הפנים, מנכ"ל משרד החקלאות, מנכ"ל אגף התקציבים במשרד האוצר ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל. כל הנושאים שנשארו במחלוקות סביב ההסכם להעסקת העובדים יועברו לדיון בוועדה.

החקלאים הסכימו על המשך המתווה להקטנת מספר העובדים הזרים. אבשלום וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, מסר שנציגי החקלאים ידרשו מיוסי ישי המכהן בתפקיד יו"ר ועדת המנכלים, לקיים דיון על התנאים בשנת 2012 על מנת לבדוק את נושא הכנסת הטכנולוגיות שמחליפות כוח אדם, עידוד כניסת ישראלים לעבודה חקלאית וקצב הפחתת מספר העובדים.

בהתאחדות חקלאי ישראל הביעו תקווה כי השמיים ייפתחו ללא הטלת מגבלות על קבוצות עובדים מתאילנד. זאת בעקבות הסכם שנחתם עם ממשלת תאילנד וסוכנות התעסוקה של האו"ם. נתוני העובדים יהיו שקופים וגלויים באמצעות האינטרנט.

וילן הוסיף שהמגזר החקלאי מודה להבעת הנכונות של משרד האוצר להיכנס ולקיים את הדיאלוג, במטרה לאפשר אספקה של תוצרת חקלאית במחירים הוגנים לכלל אזרחי ישראל.