הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מערכת האינטרנט ''ענן חקלאי'' תחשף לראשונה בתערוכת אגרו משוב


במסגרת תערוכת אגרו משוב ה-21 תושק לראשונה בעולם מערכת האינטרנט ''ענן חקלאי'' המבוססת על ידע חקלאי ישראלי. המערכת פותחה על ידי חברת AKOL הישראלית בשיתוף IBM העולמית. המערכת תאפשר לחקלאים מכל העולם לקבל פתרונות ייעודיים ומידע חקלאי שנאסף ומועבר אליהם בהתאם לפרופיל המקצועי שלהם

מערכת פורטל החקלאות  17-2-2011


לקראת התערוכה החקלאית אגרו משוב ה- 21 שתתקיים במרץ הקרוב בגני התערוכה, חושף בית התוכנה הישראליAKOL, הפועל בקיבוץ ברור-חיל שבעוטף עזה, פיתוח עולמי של מערכת
"ענן חקלאי" שנעשה בשיתוף עם חברת IBM העולמית.

ענן חקלאי הוא פורטל אינטרנט בינלאומי המרכז את כל החידושים האחרונים בעולם החקלאי. מערכות חכמות יזהו את הפרופיל המקצועי של החקלאי ויעבירו לו בזמן אמת את כל הנתונים הנחוצים לו בשפתו, בהתאם למיקומו הגיאוגרפי וסוגי הגידולים שהוא מגדל.

החקלאי יידע את תחזית מזג האוויר באזורו, איך לאתר בקטלוג הווירטואלי את המזיק שתקף גידולים בשדה, מה הטיפול המומלץ ומה מחיר חומר ההדברה בהתאם לתקנות המאושרות במדינתו, מה מחירי הסחורות בבורסה החקלאי, האם לקטוף או להמתין למחיר טוב יותר בשוק העולמי, האם כדאי לו להזמין מלאי של זרעים או להמתין לדעת המומחים, מה המחקר האחרון בנושא השפעת המזיקים באזור, להעלות הצעת רכש למערכת מכרזים וירטואלית או לקנות בהזדמנות כלי עבודה בהתאם למכרזים שמתפרסמים.

שיתוף הפעולה עם החברה העולמית IBM התאפשר באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה IBM על רשת האינטרנט. הטכנולוגיה תאפשר בפעם הראשונה לייצר תשתית אינטגרטיבית אחידה שתותאם לצרכים הייחודיים של החקלאים ותשווק במשותף בעולם.

אחד היישומים הבינלאומיים הראשונים שיפעל באתר המערכת הוא "קטלוג וירטואלי" של כל המחלות החקלאיות בצומח. הקטלוג יוצג באמצעות מערכת אינטרנט בינלאומית המבוססת על "מודל ענן". המערכת תאפשר איסוף נתונים על מחלות שונות דרכי פתרון לאותו מפגע בהתבסס על מיקום גיאוגראפי של המשתמש ותצוגה חזותית של המחלה על גבי תמונות, המערכת תאפשר לחקלאי להתמודד עם המחלה ולהגיע לטיפול האופציונאלי בדרך המהירה ביותר.

מנכ''ל AKOL רון שני: "מדובר במערכת חדשנית אשר תזהה את הפרופיל המקצועי של החקלאי ובהתאמה תעביר לו מידע חשוב עבורו כמו מחירי עלויות של זרעים או חומרי הדברה ועוד.לחקלאי יהיה מקום אחד שירכז את כל הידע שנאסף עבורו מהעולם ומנותח לצרכיו. בנוסף יותאמו עבורו אפליקציות שמתאימות לו כמו איך כדאי לו להשקות את הגידולים שלו, מה כמות המים המומלצת לגידוליו וכדומה".

בתערוכת אגרו משוב הקרובה, שתתקיים ב-2-3 במרץ, בגני התערוכה בתל אביב, יתקיים טקס חתימה רשמי בין שתי החברות ובמעמד שרת החקלאות הישראלית, אורית נוקד.