הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראש הממשלה חנך את פארק נחל קישון ושיקומו


בפארק יפתחו מיזמים מסחריים התואמים את אופיו וכן מוקדי ספורט עממי וספורט מים. הפארק יכלול רשת מסלולי הליכה, ריצה ורכיבת אופניים בשילוב עם רצועת הנחל. במקום יוקם אמפיתיאטרון ציבורי. שטחים נרחבים יוקצו לחקלאות נופית תיירותית עם משתלה, מטעי פרי, שוק לתוצרת חקלאית ועוד

מערכת פורטל החקלאות  17-2-2011


ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך השבוע בשיתוף השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, את פארק נחל הקישון. על פי התוכנית הפארק יקושר אל הפארק המטרופוליני במעלה הנחל ויהפוך לריאה הירוקה של המטרופולין הצפוני ולמרכז בילוי רחב ידיים בו פעילות פנאי ונופש. פארק מורד הנחל יתפרש על כ- 600 דונם ויהיה נגיש לכלי רכב, אופניים והולכי רגל. השלב הראשון בפיתוח הפארק הוא שיקומה של רצועת הנחל שיחל כבר בקיץ הקרוב. השיקום כולל חפירה וניקוי קרקעית הקישון המזוהמת, פרויקט המוערך בכ- 200 מליון ₪.

האגמים בפארק המטרופוליני ישמשו לספורט מים. בפארק יפתחו מיזמים מסחריים התואמים את אופי הפארק וכן מוקדי ספורט עממי. הפארק יכלול רשת מסלולי הליכה, ריצה ורכיבת אופניים בשילוב עם רצועת הנחל. במקום יוקם אמפיתיאטרון ציבורי. שטחים נרחבים יוקצו לחקלאות נופית תיירותית עם משתלה, מטעי פרי, שוק לתוצרת חקלאית ועוד.

מטרת שיקום הנחל היא שיפור איכות החיים במטרופולין חיפה ושינוי פני המרחב. שיקומו יהווה תיקון לעוול סביבתי מתמשך וישפר את איכות החיים באזור חיפה והקריות. נחל הקישון עבר בשנים האחרונות תהליך שיקום נרחב, בהתאם לתכנית אב ארוכת טווח שאומצה על ידי ממשלת ישראל עוד בשנת 2001. מאז חלה ירידה משמעותית בהזרמות שפכים אל הנחל. חל גם שיפור ניכר באיכות המים הזורמים בקישון שהביאה לחזרתם של בעלי חיים לנחל.



ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי: "היכולת לצאת מהעיר למרחבים היא שמירה על איכות החיים. חייבים להשאיר ראות ירוקות לשוכני הערים, למשפחות, לצעירים, לילדים. אנחנו נשקיע מאות מיליונים בניקוי הבוצה מנחל הקישון ושיקומו. למעשה אנו מקימים שלושה פארקים, אחד פה בצפון, פארק נחל הקישון, אחד במרכז, פארק אריאל שרון ואחד בלב באר -שבע. הגנים הללו מיועדים למטרופולינים ולמרחב העירוני סביב, על מנת להעניק איכות חיים למשפחות."

השר גלעד ארדן אמר: "היום, עשר שנים לאחר שהממשלה קיבלה החלטה על ניקוי הקישון מההרעלה שמנעה מהציבור לחזור וליהנות מהנחל. אנו מתחילים בניקוי הקישון והפרויקט יושלם כבר בשנתיים הקרובות. המשרד בראשותי רואה בנחל ובסביבתו ערך עצום במיוחד במפרץ חיפה. אתגרים רבים בפנינו אך עם כולם נתמודד. נשקם את הנחל, נשבו לציבור. הפארק המטרופוליני הענק שיוקם כאן יהיה ריאה ירוקה של תושבי הצפון, שטח ירוק בו תוואי מים זורם ומלא חיים."