הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרת החקלאות חילקה פרסים ומלגות בתערוכת מו''פ דרום


שרת החקלאות אורית נוקד פתחה את תערוכת מו''פ דרום וחילקה פרסים ומלגות למגדלים מצטיינים ותלמידי מחקר בתחומי הכותנה והירקות לתעשייה. ראש מועצה אזורית חבל אשכול חיים ילין: ''פיתוח ההתיישבות החקלאית בדרום הוא נושא חוצה מפלגות ואני משוכנע כי השרה נוקד תמשיך לסייע לאיזור, כפי שעשתה כך גם בתפקידיה הקודמים".

מערכת פורטל החקלאות  20-2-2011


ביום חמישי האחרון פתחה שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד את תערוכת מו''פ דרום אשר התקיימה בחוות הבשור במועצה האזורית אשכול.

תחנת מו"פ דרום אשר מספקת פתרונות לחקלאי שלוש מועצות אזוריות (אשכול, שדות נגב ומרחבים), פועלת בחסותם של משרדי החקלאות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, החטיבה להתיישבות של הסתדרות הציונית העולמית וקק"ל.

בטקס הפתיחה של התערוכה, בה הציגו כשבעים חברות מובילות בתחום התשומות החקלאיות, אמרה שרת החקלאות נוקד: "הקירבה, הזמינות והליווי בשטח של תחנת מו"פ דרום היא הדרך ליישם את מטרות העל בנושאי מיכון, חיסכון במים והדברה ידידותית". עוד אמרה נוקד, כי על מנת להמשיך את הפעילות הברוכה של המחקרים הישימים ולהבטיח את יציבותם, אישרה הממשלה את פעילות המו"פים לשלוש השנים הקרובות. ''בנוסף לכך בכוונתי לפעול להרחבת התקצוב בשנתיים נוספות.'' הוסיפה

ראש מועצה אזורית חבל אשכול חיים ילין שנכח באירוע אמר: ''פיתוח ההתיישבות החקלאית בדרום הוא נושא חוצה מפלגות ואני משוכנע כי השרה נוקד תמשיך לסייע לאיזור, כפי שעשתה כך גם בתפקידיה הקודמים".

שרת החקלאות נוקד חילקה פרסים ומלגות למגדלים מצטיינים ותלמידי מחקר בתחומי הכותנה והירקות לתעשייה, מטעם עמותת סם המבורג והמועצה לייצור ושיווק כותנה. באירוע שהתקיים בקיבוץ משמר העמק נכחו גם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן ומנהל מכון המיון במועצה מנחם יוגב.

לפני הענקת הפרסים פנתה נוקד למצטיינים ואמרה: "אחרי תקופה ממושכת של קשיים, מביאה איתה עליית מחירי הסיבים לבשורות טכנולוגיות, פתרונות השקיה מתקדמים, תחליפי דישון שתורמים לסביבה, פיתוח זני איכות ועוד. על מנת לממש פוטנציאל זה על כולכם לרתום את הכישרון, הניסיון, הידע, המחויבות והקשר העמוק שלכם העוסקים בענף הכותנה להתיישבות ולחקלאות בישראל. משרד החקלאות בראשותי ילווה ויסייע לכם בדרך זו".