הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גזר כדורי, חומוס צבעוני, שעועית סגולה וחציל שלא סופח שמן


תערוכת אגרו משוב מציגה החידושים בסלט שימצאו בקרוב על מדפי הירקות ברשתות השיווק. קבלו טעימה קטנה מהירקות החדשים שיפתיעו אתכם השנה

מערכת פורטל החקלאות  23-2-2011


אחרי תפוח האדמה הסגול, הגזרים בצבעי צהוב, סגול ולבן, קישוא בצורת כוכב, ביתן החידושים שבתערוכת אגרו משוב חושף עוד מהירקות החדשים שימצאו בקרוב על מדפי הירקות ברשתות השיווק. קבלו טעימה קטנה מהירקות החדשים שיפתיעו אתכם השנה:

גזר כדורי: השנה בתערוכה משנה הגזר את צורתו המקורית ויגיע בצורה חדשה, גדול יותר מכדור פינג פונג, קטן מכדור טניס. החקלאי אורי רבינוביץ', ממושב צופית, מסביר כי "הגזר העגול בעל מרקם מוצק ומאחר ואינו מתפרק בקלות מתאים מאוד למרקים ותבשילי קדרה". הגזר הכדורי מגיע אלינו לצלחת היישר מארצות הברית ובגלל צורתו הוא מככב כקישוט שולחן.

חומוס צבעוני: מכון וולקני יציג השנה בתערוכה זן חדש וצבעוני של הקטניה הלאומית, חומוס. ד"ר שמואל גלילי, ממכון וולקני, יציג בתערוכה מגגון שלם של זני חומוס בצבעי שחור וירוק שהגיעו מאתיופיה, אפריקה, הודו ואוסטרליה. הגרסה החדשה של החומוס נחשבת לבריאה וגם טעימה: "החומוס הזה מלא בנוגדי חימצון, שמגיעים עד פי 50 יותר מהחומוס הרגיל והוא מלא בסיבים תזונתיים", מדגיש גלילי. היתרונות שלו הם במניעה של סרטן, בהפחתת של כולסטרול". לדבריו, אמנם מדובר בחומוס בעל קליפה גסה יותר ובטעם מעט שונה, אך הזן הזה נחשב ללא פחות טעים.

שעועית סגולה: פריכה ומעודנת מאוד. יתרונה הגדול הוא בכך שאפשר לאכול אותה חיה, ללא צורך בבישול. מוצאה בהרי האלפים ויש לה טעם רענן והיא מוסיפה צבע מעניין לסלט. החקלאי משה מדיני, ממושב נאות הכיכר, מסביר כי הבשורה בשעועית הסגולה היא לא רק בצבע אלא גם בערך הבריאותי שבה: "שינוי הצבעים בירקות ובפירות מעניק להם מוסף בריאותי ומעשיר אותם בערכים חדשים. הצבע הסגול מעניק לירק פיגמנטים סגולים המשמשים נוגדי חמצון חזקים שתורמים להאטת תהליכי הזדקנות של העור והמוח".

חציל סגלגל שלא סופח שמן: החציל שמגדל משה מדיני מגיע אלינו מהאזורים הצפוניים של איטליה ונקרא "כוכב הדרום". הוא עגול, צבעו סגלגל בהיר והייחודיות שלו היא העובדה שהוא סופג כמות מזערית של שמן. יש בו מעט נוזלים וטעמו עדין ומיוחד.

רוב החידושים בירקות והפירות שיוצגו בתערוכה נמצאים בשלבי חדירה לשוק וחלקם כבר נמכרים ברשתות השיווק הגדולות. חיים אלוש, מנכ"ל התערוכה התייחס לחידושים שיוצגו בתערוכה ואמר: "אנשים שואלים אותי אם יש חקלאות. אז זה המסר הכי חזק שלנו: החקלאות בישראל לא רק שלא נעלמה, היא מתחזקת ובועטת ומהווה חלק חשוב בכלכלת ישראל".

התערוכה החקלאית הבינלאומית, אגרו משוב ה-21, תתקיים ב 02-03 במרץ, בגני התערוכה בתל אביב. במסגרת התערוכה יוצגו החידושים בענף החקלאות העולמי, פיתוחים בתחום המיכון החקלאי, פתרונות השקיה וחיסכון במים, זנים חדשים של פרחים, ירקות ופירות ועוד. במקביל לתערוכה יתקיימו מבחר של סימפוזיונים בנושאים הבוערים, וביקור של משלחות מכל רחבי העולם כולל טורקיה, פלסטין, קניה, איטליה, סין ואנגליה.