הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מעניקה מלגות לסטודנטים בתחום המחקר החקלאי


שני המחקרים הזוכים במלגת קנט בתחום המחקר החקלאי לשנת 2011 עוסקים בנושא עמידות לחום של אפרוחים והתאדות בעגבניות. המלגות יוענקו לשני הסטודנטים, בשיתוף אגודת נאמני המחקר החקלאי במכון הוולקני, בטקס שיתקיים בחודש מרץ

מערכת פורטל החקלאות  23-2-2011


שתי עבודות מחקר בנושא עמידות לחום של אפרוחים והתאדות בעגבניות הן העבודות הזוכות במלגה השנתית של קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בשיתוף אגודת נאמני המחקר החקלאי במכון הוולקני. המלגות  יוענקו לסטודנטים הזוכים בטקס שיערך בחודש מרץ.

המלגות אותן מעניקה קנט מדי שנה, נועדו לעודד את המחקר בישראל בתחומים הנוגעים לנזקי טבע בחקלאות ובכך לטפח את הזיקה המקצועית בין ראשי קנט למקבלי המלגה, אותם רואה קנט כעתודה מקצועית.

המלגות, בסכום כולל של 20,000 ₪, מוענקות לתלמידי מחקר לקראת תואר מוסמך או דוקטור במרכז הוולקני. נושא המחקר חייב להיות קשור לתחומי ההגנה מפני נזקי טבע וניהול סיכונים בחקלאות. בעבודה יש להביא בחשבון את רלוונטיות המחקר לתחומי הפעילות של קנט. המחקר יכול לעסוק בהיבטים שונים לרבות חקלאיים, ניהוליים, כלכליים, פיננסיים, סטטיסטיים או מתמטיים. הזוכים נבחרים ע"י וועדת שיפוט בראשה עומדת יו"ר הוועדה האקדמית של מנהל המחקר החקלאי, ד"ר סוניה פילוסוף הדס. הוועדה כוללת שני נציגים של מנהלת ההשקעות במשרד החקלאות בנוסף לחמשת חברי הועדה האקדמית.

על פי החלטת וועדת השיפוט, הזוכים במלגות לשנת 2011 יהיו שלמה בוגדרי, סטודנט לתואר שני M.S.c בחוג למדעי בעלי חיים במחלקה לבע"ח על עבודתו "מעורבות MicroRNA בבקרת ביטוי בהיפותלמוס של אפרוחים בעת רכישת עמידות לחום". המחקר עוסק בדרכים להתמודדות עם רגישותם של העופות לעקות חום הגורמות לתמותה גדולה בלולים. הזוכה הנוסף הוא רוסה רפאל, סטודנט לתואר שני M.S.c במחלקה למדעי קרקע ומים עבור מחקר העוסק בשיטה זולה למדידה התאדות בעגבניות.

לדברי דוד גינזבורג, מנכ"ל חברת הביטוח קנט, "קנט רואה חשיבות רבה בתמיכה במדענים צעירים העוסקים בתחומים שיסייעו לחקלאים להקטין את נזקי הטבע. העבודות שנבחרו השנה משקפות את רוח החדשנות פורצת הדרך, שחרוטה על דגלה של קנט".