הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שומרים על הטבע בתערוכת אגרומשוב 2011


זו השנה השלישית ברציפות שבה ייפגשו אלפי חקלאים המשתתפים בתערוכה עם פקחי רשות הטבע והגנים מכל רחבי הארץ. המסרים יתמקדו בטיפול במפגעי סניטציה ופסולת חקלאית, נזקי חיות בר לחקלאות, הרעלות בעלי חיים וציד לא חוקי שמבוצע על-ידי עובדים זרים מתאילנד

מערכת פורטל החקלאות  1-3-2011


בימים רביעי וחמישי, 2-3 במרס 2011, תיערך התערוכה החקלאית "אגרומשוב 2011", וגם השנה תציג רשות הטבע והגנים בתערוכה מחקרים ומידע על הקשר בין החקלאות לשמירת הטבע- ובין הטבע לחקלאות. המסר העיקרי אותו יעבירו פקחי רשות הטבע והגנים לחקלאים הינו "מקשיבים לכם - איתכם בקו החי 6911*".

בדוכן יחולק חומר מקצועי רב וניתן יהיה להתייעץ עם פקחי נזקי חקלאות של רשות הטבע והגנים, לשמוע על פתרונות שאינם גורמים נזק לסביבה ולהתייעץ בנוגע למיגון גידולים שונים.

בין הנושאים שיוצגו בדוכן רשות הטבע והגנים השנה: מחקר חדש שביצעה רשות הטבע והגנים בנושא בעיות הסניטציה ביישובים חקלאיים והשפעת הפסולת החקלאית הלא מטופלת על האיזון האקולוגי בטבע ועל נזקי חקלאות שגורמים מינים מתפרצים; סרטון הדגמה של ה"רובו- נץ", הטיסן דמוי הנץ, אשר רשות הטבע והגנים ייבאה לישראל למטרות הרחקת עופות ללא שימוש באמצעים קטלניים; מידע על פרויקט איסוף פגרים ממשקים, שמפעילה רשות הטבע והגנים בדרום (ובקרוב גם בצפון); וחומרי הסברה כתובים בעברית ובערבית, שיסייעו לחקלאים להתמודד עם הנזקים בצורה יעילה.

"רשות הטבע והגנים מעסיקה כיום פקחים שייעודם הוא לסייע לחקלאים להתמודד עם נזקים לתוצרתם באמצעים חוקיים ויעילים, והכול על מנת להילחם בתופעת ההרעלות הלא חוקיות אשר מאיימת להכחיד מהארץ מיני בעלי חיים רבים, ובראשם הנשרים'' אומר אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים.  ''אנחנו רואים בחקלאים ציבור אוהב טבע, אנשים שבחרו לחיות מחוץ למרכזים העירוניים ומי שצריכים ויכולים להיות שותפים עיקריים לשמירת הטבע בישראל. לצערנו ישנם מקרים שבהם החקלאים להם נפגעו גידולים לוקחים את החוק לידיים כתוצאה מייאוש, ומטרתנו היא למנוע את המקרים הללו. במקביל לפנייתנו לחקלאים הניחה רשות הטבע והגנים תוכנית פעולה לטיפול במפגעי הסניטציה בארץ, המהווים מקור לשלל בעיות אקולוגיות- מריבוי לא טבעי של טורפים והפרת האיזון האקולוגי, דרך גרימת נזקים לחקלאים והרעלות לא חוקיות ועד לעלייה בסיכון להתפרצות מחלת הכלבת בטבע ובקרב בני אדם. אני מקווה שמשרדי הממשלה השונים- הגנת הסביבה, משרד החקלאות, משרד הבריאות ומשרד המשפטים, לצד חברי הכנסת בוועדות השונות, יסייעו בידינו לטפל בשורש הבעיה, שהם מפגעי הסניטציה: מזבלות לא חוקיות, משחטות שחורות ופינוי לא מסודר של פסולת חקלאית. תוכנית הפעולה מבוססת על דו"ח מקצועי ועל ניסויים שבוצעו בשטח".

ד"ר נעם לידר, אקולוג ראשי רשות הטבע והגנים: "המטרה שלנו היא לגרום לכך שבמקום להרעיל יפנה אותו חקלאי מיואש למוקד הדיווח שלנו, 6911*, ופקח מקצועי של רשות הטבע והגנים ייצור עימו קשר ויסייע. שיתוף פעולה של החקלאים איתנו יוביל למצב שבו כולם מרוויחים- החקלאי שימצא אוזן קשבת ומבחר פתרונות להתמודדות עם הנזקים, וכמובן הטבע".