הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אגרומשוב 2011 - פרחים ''חסכוניים בדלק'' וטכנולוגיה מרפת בחברון


בתערוכת החקלאות אגרומשוב ה-21 שתפתח מחר (ד') יוצגו זני פרחים חסכוניים בדלק וטכנולוגיה מרפת ישראלית-פלסטינית שהוקמה על-ידי קיבוץ אפיקים בחברון

מערכת פורטל החקלאות  1-3-2011


בתערוכה החקלאית אגרומשוב ה-21 שתיפתח מחר (ד') במרכז הירידים בת"א, יוצגו בביתן של ארגון מגדלי הפרחים זני פרחים חסכוניים בדלק.

''החיסכון בדלק מתאפשר כתוצאה מעבודה עם זני פרחים עמידים'' מסביר חיים חדד, מזכ"ל ארגון מגדלי הפרחים. ''ביצוא פרחים חשוב מאוד להקפיד על שימור הטריות, לכן נדרש ליצא זנים מסוימים בטיסה ולאחסנם ברמות קור המאטות את הנבילה אך גם צורכות דלק רב.''

בתערוכה יוצגו זני פרחים שעברו ניסיונות והוכחו כמתאימים ליצוא בהובלה ימית, שעלותה בדלק פחותה יותר וגם אינה גורמת לזיהום כמו היצוא המוטס. הפרחים החסכוניים בגווני לבן וירוק בלבד, תוך הימנעות מפרחים בצבעים עזים. בנוסף אין צורך לאחסן זנים אלו ברמת קור גבוהות, וחיי המדף הארוכים מאפשרים לצמצם את כמות היצור שלהם, מה שחוסך משאבי אנרגיה נוספים.

חדד מוסיף שהשנה עוצב ביתן ארגון מגדלי הפרחים כולו בזנים החסכוניים, כשמרבית העיצובים בעולם מאופיינים בטרנד המוביל של הגישה הירוקה.

חברת צ.ח.מ. אפיקים הפועלת בתחום הקמת רפתות ודירים, מציגה בתערוכה טכנולוגיה מרפת ישראלית-פלסטינית שהוקמה בחברון. לדברי דר' איסמעיל ג'וברני, מבעלי הרפת, המיכשור שפותח על-ידי צחם אפיקים, איפשר להגדיל את תנובת החלב, ע''י שימוש במחשבים שזוכרים את כמות החלב שכל פרה רגילה לתת. הציוד נותן מענה לבעיה נפוצה בחליבה אנושית, כאשר זרם החלב מתחיל להיחלש ונוטים להניח שהחלב בעטינים הסתיים - מה שאינו נכון ומותיר אצל הפרות כמות נוספת של חלב.

בנוסף לכך, הציוד הישראלי כמו מד הייחום המתריע על נכונות הפרה להתעבר, תרם להגדלת הרבייה בעדר. הרפתנים בחברון מקבלים דיווח על כל פרה שהגיעה למועד המתאים וכך ניתן להגדיל את העדר ללא השקעה כספית ברכישת פרות נוספות.

תערוכת אגרו משוב ה 21 תתקיים בתאריכים ה-2-3 במרס 2011 בגני התערוכה, תל אביב, ישראל. שעות פעילות יום ד': 10:00-18:00, יום ה': 10:00-18:00