הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ניסיון לשיתוף פעולה אזורי חדש לבלימת התייקרות מוצרי המזון


כינוס מיוחד בנושא משבר המזון העולמי יתקיים היום בפתיחת התערוכה החקלאית הבינלאומית, אגרו משוב ה-21. על רקע משבר הרעב העולמי ואי היציבות האזורית יקיימו שרי החקלאות של ישראל, הרשות הפלסטינית, רוסיה, ברזיל, ובכירי ענף החקלאות בארץ ובעולם, דיון מיוחד במטרה למצוא פתרונות לבעיית המחסור במזון

מערכת פורטל החקלאות  2-3-2011


בעקבות התחזיות הקודרות המנבאות עלייה במחירי האנרגיה, המחסור הצפוי במזון בעולם ועל רקע האירועים האחרונים במדינות ערב, יתקיים היום (ד') כינוס בינלאומי בנושא משבר המזון העולמי, בהשתתפות שרת החקלאות הישראלית אורית נוקד, שר החקלאות הפלסטיני ד"ר איסמעיל דעיק, שרת החקלאות של רוסיה ילנה אי. סקריניק ומומחים בינלאומיים מהארץ ומחו"ל.

לאחר הכינוס תתקיים פגישת עבודה ראשונה בין שרת החקלאות הישראלית לשר החקלאות הפלסטיני שמטרתה חידוש שיתוף הפעולה בתחום החקלאי וקידום פתרונות לבעיית המים בישראל וברשות.

פרופ' חיים רבינוביץ' מהפקולטה למדעי החקלאות המזון ואיכות הסביבה, אשר ינחה את הכינוס המיוחד בנושא משבר המזון העולמי,  אומר כי על פי נתונים של ארגון המזון העולמי, בכל שעה מתים בעולם 700 ילדים כתוצאה מרעב או ממחלות הקשורות במזון, זאת כאשר כמות המזון היום מספיקה בדיוק למספר בני האדם בכדור הארץ. ''על פי ההערכות בשנת 2050 מספר האנשים שימותו מרעב יזנק ל-3 מיליארד איש בשנה. על מדינת ישראל להיערך למצב זה להגדיל את ענף החקלאות ולצמצם את ייצוא המזון על מנת לספק אוכל לאוכלוסיה המקומית".

מנכ"ל תערוכת אגרו משוב ה-21, חיים אלוש מסביר כי זה רק עניין של זמן עד שמשבר המזון העולמי יפקוד את ישראל ועל הממשלה לחזק את ענף החקלאות על מנת למנוע התדרדרות נוספת. "הכרסום המתמשך בעשרים השנים האחרונות בענף החקלאות הישראלי הביא למצב בו מדינת ישראל מייבאת לא מעט מהתוצרת החקלאית שלה. מכיוון ששטחי הגידול והמלאים בעולם הולכים ואוזלים, בקרוב מדינת ישראל לא תוכל להמשיך ולייבא. כל ענף חקלאי עליו אנו מוותרים היום מנבא את התוצרת שתחסר לנו במדפי הסופרמרקט מחר".

מושב הפתיחה הבינלאומי "אתגרי החקלאות בצל משבר המזון העולמי המתגבר ושינויי האקלים" יתקיים בתערוכת אגרו משוב ה-21, 2 במרס 2011 בגני התערוכה בתל אביב. במקביל למושב הפתיחה, יוצגו בתערוכה החידושים האחרונים בענף הירקות והפירות ופתרונות טכנולוגיים חדשניים בחקלאות.

מאות חברות ישראליות ובינלאומיות יציגו פתרונות חובקי עולם להגדלת היבולים ולניצול מתקדם של השטחים החקלאיים העומדים לרשות המגדלים.