הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התמונות הזוכות בתחרות צילומי ''טבע ונוף בחקלאות הישראלית''


תחרות הצילומים של קנט שנוסדה לפני 7 שנים הוקמה במטרה להעלות על נס את תרומת החקלאות, הנחשבת לאחד הענפים המתקדמים והמתפתחים ביותר, ואת תרומת החקלאים עצמם לפיתוחה ושגשוגה של המדינה. לתחרות השנה נשלחו 2,500 צילומים. הזוכה במקום הראשון הוא דב קלעי שצילם את התמונה ''חבל על כל טיפה''

מערכת פורטל החקלאות  10-3-2011


התמונה חבל על כל טיפה שצולמה ע''י דב קלעי היא הזוכה במקום הראשון בתחרות צילומי החובבים "טבע ונוף בחקלאות הישראלית" לשנת 2011.

התמונה הזוכה צולמה בשדות קיבוץ משאבי שדה. בתמונה ציפור ממין חכלילית הסלעים המתאמצת לשתות טיפת מים. "התמונה צולמה מתוך מסתור ליד הטפטפת", מספר הצלם, דובי קלעי "אולי במצוות החיסכון במים הנהוגה בימים אלה, החליטה הציפור להתאמץ ולנסות לשתות את המים תוך כדי ריחוף".

לתחרות שנערכת זו השנה השביעית ע"י קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, נשלח השנה מספר שיא של כ-2,500 תמונות שצולמו ע"י מטיילים וחקלאים.

דירוג התמונות התבצע ע"י אלפי הגולשים בפייסבוק ובאתר החברה.

במקום השני זכה הצילום של אייל בכר - עץ המשמש שבחצר. ''הצילום צולם בשעות הבוקר, דקות ספורות לפני קטיף באחד מטעי הגליל העליון. זווית הצילום מעניקה תחושה של מעין 'מטר' משמשים כתומים ובשלים בחום הקיצי הישראלי. המראה שהתקבל ממחיש ללא מילים תמונה חקלאית ישראלית טיפוסית."  מספר בכר.

במקום השלישי זכה הצילום של שגיא פרייס - זריחה מעל שדה חיטה, שצולם בעת זריחת החמה על שדה חיטה לצד כביש 232, מדרום לצומת גבעתי וממערב לקריית גת. ''נתקלתי בשדה החיטה בעת שנהגתי על הכביש בשבת אביבית בחיפוש אחר נושאים לצילום.'' מספר פרייס ''יופיו של השדה משך את עיני. נקי כמו בציור - חף מנזקים ויז'ואלים של עמודים וכבלי חשמל - כאשר באופק הרחוק רמיזות לאורבניות המתפשטת בדמות קריית גת. תנאי התאורה של שעת הצהריים לא היו אופטימלים לצילום לכן החלטתי לחזור בשבת הבאה לפני הזריחה. הצבתי את המצלמה על חצובה וחיכיתי בסבלנות. הגוונים הכחולים של טרום הזריחה התחלפו במהירות בגווני זהב עוצמתיים ועזים ששטפו את הנוף וגרמו לערפילי הבוקר לזרוח מעל לשדה. זאת הייתה חוויה מרגשת ומעוררת יראה ואני מקווה שהצלחתי להעביר אותה בתמונה.''

   
                                        לחצו על התמונות להגדלה

שלושת התמונות יזכו את בעליהן בפרסים יקרי ערך: הזוכה במקום הראשון יזכה באייפד (I-pad 16GB), המקום השני יזכה באייפוד דור רביעי (I-pod 16GB) והשלישי - יזכה במצלמה דיגיטאלית.

תחרות הצילומים של קנט החלה לפני 7 שנים במטרה להעלות על נס את תרומת החקלאות, הנחשבת לאחד הענפים המתקדמים והמתפתחים ביותר, ואת תרומת החקלאים עצמם לפיתוחה ושגשוגה של המדינה. לאור ההיענות הגדולה, הוחלט לפתוח את התחרות לכלל הציבור.