הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נדחה ערעורו של הנאשם העיקרי בגניבת העיזים מעין כמונים


ארגון מגדלי הבקר מברך את בית המשפט על דחיית הערעור והעונש ההולם לגנבי העיזים מעין כמונים. ''הנאשמים התנהגו כארגון פשיעה לכל דבר, התחקיר המדהים של המשטרה, מג''ב ופרקליטות מחוז צפון, לא היה מבייש סדרת מתח מובחרת''

מערכת פורטל החקלאות  13-3-2011


פלטי תקשורת, איכונים, החלפת כרטיסי SIM במכשיר ה- IMEI של הנאשם, צילומים מכביש 6, תחקירים מסובכים ואמצעי חקירה אחרים שהוצגו בבית המשפט ואינם ניתנים לפרסום, הם שהביאו לדחיית פנייתו של הנאשם העיקרי, מחמד אבו גאליה, כנגד הכרעת הדין של ארבע וחצי שנות מאסר בפועל, על גניבת 200 עיזים מובחרות מחוות עין כמונים, בינואר 2009. ההחלטה לדחיית פנייתו של הנאשם התקבלה בבית המשפט המחוזי בנצרת במושבם של השופטים אסתר הלמן, בינימין ארבל ועאטף עיילבוני (ע"פ 5880-07-10).

חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי הבקר לבשר) מברך את בית המשפט על ההחמרה בעונשיהם של גנבי בקר וצאן שנועדה לצמצם את תופעת הגניבות החקלאיות המתגברת מאוד לאחרונה.  "הגניבות החקלאיות מבוצעות על ידי משפחות פשע מאזור מזרח ירושלים ובסיוע מודיעין מהאזורים השונים. אני מודה למשטרה, מג"ב יחידת ארז ופרקליטות מחוז צפון שעושים ככל שביכולתם לאתר ולתפוס את הגנבים, לעיתים בפעילות קשה ומסובכת ולהביאם לדין". עוד מוסיף דיין, כי אופי החקירות, התחקירים והפעילות היצירתית שהתבצעו בכדי לאתר את הגנבים לא היו מביישים סדרת מתח מובחרת.

הרשעתם של שלושת הנאשמים בתיק הינה בקשירת קשר ובגניבת עיזים מחוות "עין כמונים", בה מגדלים מאות עזים ייחודיות, מזן אלפיני המיובא מחו"ל, אשר מצטיינות בתנובת חלב גבוהה. שווייה של כל עז כזו מגיע לכ- 1,000 דולר והשווי הכולל של מאתיים העיזים שנגנבו מגיע לכ-750 אלף ₪. הנאשמים הורשעו גם בעבירות של הסגת גבול, היזק בזדון וקשירת קשר לביצוע פשע. הגנבים המתוחכמים למדו את נקודות התורפה של הדיר והדרך היעילה ביותר לביצוע הגניבה, הצטיידו במכשור, ציוד, כלי רכב מתאימים ואף נקטו באמצעים טכנולוגיים משוכללים (כמו שינוי זהות מכשירי הטלפון הניידים והחלפת כרטיסי SIM). הגניבה המתוחכמת בוצעה בשעות הלילה, אז הגיעו שלושת הנאשמים עם שותפיהם לאזור עין כמונים עם משאית אליה חובר נגרר בשטח המיועד להעמסת טנקים של צה"ל המצוי במרחק של כק"מ מהדיר, פתחו את השער והובילו את 200 העזים הגנובות אל המשאית שהמתינה להם.

כבוד השופטת אסתר הלמן סכמה בדיון, כי ''לנסיבותיו של תיק זה חומרה מופלגת. הנאשמים הציבו לעצמם מטרה לבצע גניבה בהיקף אדיר, של מאות עיזים, בהיותם מודעים לכך שמדובר בזן נדיר ומיוחד, המשמש משענת ומטה לחמם של בעליו, המתפרנסים מחלב העיזים. בפעולה מתוכננת היטב כמבצע צבאי, לאחר הכנה ובדיקה בשטח, הגיעו הקושרים באישון לילה אל החווה, כשהם מצוידים בכל הנדרש בכדי לבצע את זממם במהירות וביעילות, כך שעוד באותו לילה הועבר מרבית העדר שנגנב לאזור ירושלים. לולא המאמצים האדירים של רשויות אכיפת החוק לתפיסת הנאשמים בביצוע העבירות ולאיתור העיזים, אין ספק כי הפגיעה במתלוננים הייתה קשה ואולי אף אנושה. גם כך, חלקו של העדר אבד, שכן חלק מן העיזים מתו וחלקו לא אותר ולא הוחזר. ''