הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גידול ביצוא התעשייה הקיבוצית ליפן


באיגוד התעשייה הקיבוצית מעריכים שהיצוא ליפן יגיע השנה ל-60 מיליון דולר: ''אנו מקווים שתחזית הגידול תתממש למרות נזקי רעידת האדמה''. מגמת הגידול ביצוא ליפן הינה תוצאה של המאמץ שנעשה בשנים האחרונות להסתת חלק מהיצוא למדינות חדשות, מעבר לשווקים המסורתיים באירופה ובארצות הברית

פורטל החקלאות הישראלי  15-3-2011


במסגרת פיתוח השווקים החדשים הגבירה התעשייה הקיבוצית את היצוא ליפן. על פי תחזית איגוד התעשייה הקיבוצית היצוא הצפוי ליפן עומד לגדול בשנת 2011 בשיעור של 30% ולהגיע ל-60 מיליון דולר, לעומת כ-45 מיליון דולר בשנה הקודמת.

מנהל המחלקה ליצוא באיגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס שלו, אומר כי רעידת האדמה הקשה והנזקים הכבדים ביפן ישפיעו ללא ספק על היצוא למדינה זו, אולם קשה עדיין להעריך לאיזה כיוון ובאיזו עוצמה. ''יפן תזדקק ללא ספק למשאבים חיצוניים רבים על מנת לשקם את האזור שנפגע.'' אומר שלו

יצוא התעשייה הקיבוצית ליפן כולל מוצרי מזון, מוצרי איכות ייחודיים וכן טכנולוגיות סביבה, מים והשקיה. ישראל היא מהמובילות בעולם בתחומים אלו ובאזור שנפגע ידרש שיקום מאסיבי של התשתיות החקלאיות, העירוניות והתעשייתיות.

מגמת הגידול ביצוא של התעשייה הקיבוצית ליפן הינה תוצאה של המאמץ שנעשה בשנים האחרונות להסתת חלק מהיצוא למדינות חדשות, מעבר לשווקים המסורתיים באירופה ובארצות הברית. מנתוני הסיכום של איגוד התעשייה הקיבוצית לשנת 2010 עולה שהיצוא לאסיה גדל ב-26%, היצוא למזרח אירופה בשיעור דומה ואילו היצוא לדרום אמריקה זינק ב-45%.

לדברי שלו, הפריצה לשווקים חדשים מחויבת כחלק מהתמודדות עם המשבר הכלכלי ועם השינויים בשערי המטבע ולכן מושם הדגש על מדינות עם שיעור צמיחה גבוה. חלק מהגידול במכירות מתבצע על ידי הגברת הפעילות בחו"ל באמצעות חברות בת שמאפשרות קרבה לשוק, הוצאות במטבע מקומי והשוואת תנאי התחרות עם יצרנים מקומיים.