הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לאחר כשנה - המינהל חוזר לתת אישורי בנייה לקיבוצים


החל מאתמול (ב') רשאים הקיבוצים לחזור ולפנות אל משרדי מינהל מקרקעי ישראל במחוזות, כדי לקבל הסכמתם להיתרי בנייה חדשה למגורים ושיפוץ דירות לחברי הקיבוץ. מזכיר התנועה הקיבוצית: ''חידוש תנופת הבנייה בקיבוצים טובה למדינה, טובה לפריפריה''

מערכת פורטל החקלאות  15-3-2011


מזכיר התנועה הקיבוצית זאב (ולוולה) שור, מבשר במכתב לקיבוצים, שלאחר שיחה שקיים עם מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, התקבל המכתב הרשמי בו מודיע המנכ"ל כי הורה רשמית למחוזות המינהל שהחל מיום שני 14.3.2011, רשאים הקיבוצים לחזור ולפנות אל משרדי המינהל במחוזות כדי לקבל הסכמתם להיתרי בנייה חדשה למגורים ושיפוץ דירות לחברי הקיבוץ.

"בכך אני מקווה באה לסיומה העבודה המאומצת שעשינו בימים האחרונים כדי להגיע לנוסח מוסכם של המסמכים לעניין זה", אומר ולוולה, "על בסיס ההסכמות אליהן הגענו לפני שבועות מספר עם המינהל לעניין השכרת הדירות בקיבוצים, וחתימה על היתרים לבניה חדשה בקיבוץ".

במכתבו מוסיף שור, "בעקבות מדיניות המינהל נתקעו ב'צנרת' בשנה האחרונה מאות בקשות לבנייה חדשה בקיבוצים, בעיקר של משפחות צעירות שהצטרפו לחברות בקיבוצים. כעת יחדשו הקיבוצים את תנופת הבנייה. זה טוב לקיבוץ, וחשוב למדינת ישראל, מכיוון שהקיבוצים מהווים מרכיב משמעותי ביישובי הפריפריה", הדגיש מזכיר התנועה הקיבוצית.

במכתב האישור של מנכ"ל המינהל, הוא מתחייב להסדר בו חתימה על היתרי בנייה להקמה או שיפוץ יחידות דיור המיועדות לחברי הקיבוץ לא תותנה בהסדרת השימושים הלא-מוסדרים במשבצת, בשלב זה. עוד מבהיר ירון ביבי: המינהל יטפל בהיתרי בנייה ושיפוץ יחידות דיור גם בקיבוצים שקיבלו החלטה על שיוך דירות אך טרם החלו בביצוע השיוך.