הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר בכנסת: מי שיזניח בעל חיים - ישלם מיד ביוקר


מעתה יהיה קל ומהיר יותר להעניש את העוברים על חוק צער בעלי חיים, ללא הליך בבית משפט. מתן קנסות מִנהליים חוסך את הצורך בהעמדה לדין הכרוכה פעמים רבות בהליך ארוך, אשר בסופו לא תמיד בא העבריין על עונשו. בין השאר נקבע - מי שלא מוציא את הכלב לטיול פעמיים ביום ייקנס ב-500 ₪, ותנאי מחייה בלתי הולמים לעגלים תגרור קנס של עד 3,500 ₪

מערכת פורטל החקלאות  15-3-2011


הבוקר (15.3.10) הסתיים הדיון בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בראשות ח"כ דוד רותם, ביוזמת משרד החקלאות, למתן קנסות מִנהליים חדשים לאכיפה טובה, יעילה ומרתיעה יותר של עבירות חוק צער בעלי חיים. הקנסות המִנהליים יכנסו לתוקף בזמן הקרוב, תוך חודש מפרסומם ברשומות.

מעתה יהיה קל ומהיר יותר להעניש את העוברים על חוק צער בעלי חיים, ללא הליך בבית משפט. קרי, מתן קנסות מִנהליים חוסך את הצורך בהעמדה לדין הכרוכה פעמים רבות בהליך ארוך, אשר בסופו לא תמיד העבריין בא על עונשו. באמצעות קנסות מִנהליים, העובר על החוק ישלם על כך במהירות וירגיש את חומרת העבירה בכיסו. את החוק יאכפו פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות.

"כניסתן לתוקף של התקנות מהוות בשורה גדולה בכל הנוגע לרווחתם של בעלי החיים'' אמרה היום
שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד. ''בכוונתי להנחות את יחידת הפיצו"ח לעשות שימוש מושכל ויעיל בתקנות על מנת להבטיח שבעלי החיים יזכו להגנה מירבית ולדאוג שכל מי שמעז לפגוע בהם ייענש בחומרה".

חוק צער בעלי חיים והתקנות שהותקנו על פיו, קובעים הוראות שונות שמטרתן להגן על בעלי החיים ולמנוע פגיעה בהם. במסגרת הקנסות המִנהליים המוצעים, ישלמו מכיסם מי שפגעו בחיות משק ובחיות מחמד.

הוועדה אישרה קנס של 2,500 שקל על ארגון מופע עם בעלי חיים ללא היתר,  2,000 שקל על הובלת חי פצועה או חולה ברכב,  וקנס זהה על העמסת משקל מעל טון בעגלה שגורר סוס או פרד. החזקת עגל פרה בתא מבודד בלי יכולת לשכב, לעמוד וללקק את עצמו תגרור קנס של 1,000 שקל לכל עגל, והעדר איוורור במקום המחייה של העגל תגרור 3,500 שקל קנס.

בנוגע לחיות בית אישרה הועדה כי אדם שיבצע חיתוך של אוזניים או זנב לבעל חיים, ייקנס ב-4,000 שקל במקום ב-2,000 שקל. אדם שלא מוציא את הכלב לטיול פעמיים ביום לפחות למשך חצי שעה או מעניק לו אפשרות לטייל בחצר בגודל של פחות 16 מ"ר, ייקנס ב-500 שקל. מי שלא יעניק לחיית המחמד מזון ומים בכמות מספקת ייקנס ב-1,000 שקל לכל בע''ח, וקנס דומה יושת על מי שמחזיק חיית מחמד חשופה לתנאי מזג האוויר. אדם שיקשור כלב במקום קבוע לפרק זמן של יותר מחמש שעות ברצועה קצרה מדי, ייקנס אף הוא ב-1,000 שקל.

ד"ר דגנית בן דב, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות אומרת כי ''מעתה יהיה קל ומהיר יותר להעניש את העוברים על חוק צער בעלי חיים, ללא הליך בבית משפט, ונבטיח ענישה ודאית דרך כיסו של המתעלל".

במשרד החקלאות אומרים כי המשרד פועל באופן שוטף ותמידי להתקנת תקנות חדשות עבור כל ענף חקלאי הכרוך בגידול בעלי חיים, ובימים אלו עומל על סיום התקנת תקנות לגידול והחזקה של עופות, התקנת תקנות לגידול חזירים ועוד.