הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נשיא התאחדות האיכרים לרשות המים: עימדו בהבטחותיכם


דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים, דורש מרשות המים לעמוד בהבטחותיה ולהוסיף מים שפירים לטובת החקלאות. ''תוספת של מים לשנת 2011 תמנע מחלות ומזיקים המגיעים ממחסור במים, המובילים בסופו של דבר לעקירת מטעים וגידולים''

מערכת פורטל החקלאות  21-3-2011


דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים פנה במכתב למנכ"ל רשות המים הנכנס עודד פיקסלר, ובו הוא דורש מרשות המים שתעמוד בדיבורה, תעשה שימוש בסמכותה לפי הכללים, ותוסיף כמות משמעותית של מים שפירים להקצאה לחקלאות לשנת 2011.

כללי המים לשנת 2011 קובעים כי רשות המים רשאית להוסיף עד 7 מיליון קוב מים, בגין כל 10 מ"מ נוספים של גשם מעל 380 מ"מ (לפי ממוצע של 25 תחנות מסוימות) שיירדו עד סוף חודש מרץ.

ואכן, בסוף חודש פברואר 2011 ירדו 405 מ"מ גשם בממוצע התחנות, 25 מ"מ יותר מהמינימום הדרוש לצורך מתן התוספת. יתרה מזאת, כידוע מרץ 2011 היה חודש ברוך גשמים ברוב האזורים, וסביר להניח כי עד סופו הכמות הממוצעת בתחנות עוד תעלה.

בשנים האחרונות סבלו החקלאים מקיצוצים רבים במכסות המים לחקלאות, וזאת עקב משבר המים במדינת ישראל. החקלאים הסכימו לתנאים ולהגבלות שהוטלו עליהם מתוך אחריות לאומית, וכעת התאחדות האיכרים מבקשת למלא אחר תנאים אלה. לפי עמדת התאחדות האיכרים, תוספת של מים לשנת 2011 תמנע מחלות ומזיקים המגיעים ממחסור במים, המובילים בסופו של דבר לעקירה של מטעים וגידולים נוספים.

''לצערי הרב בשנים האחרונות היינו עדים למטעים רבים שנעקרו כתוצאה מהמחסור הכבד במים. רשות המים יכולה להציל את החקלאות לשנת 2011 על ידי תוספת מים שפירים על פי כללי המים. אני מאמין שהחקלאים יקבלו תוספת זו ושיוכלו להמשיך להתפרנס בכבוד.'' אומר דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים