הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סקר של תנועת המושבים: התיירות הכפרית משתדרגת


התיירות הכפרית הפכה בשנים האחרונות למקור פרנסה חשוב במגזר הכפרי. עם השנים פנו אלפי חקלאים לתעסוקות חלופיות או משלימות לצד התעסוקה החקלאית ואלה מפעילים כיום כ-12 אלף יחידות אירוח וכ-2000 אטרקציות תיירותיות. יוגב שריד, מנהל אגף כלכלה ופיתוח עסקי בתנועת המושבים: ''מי שייבחר לבלות את החופשה הבאה בצימר ישמח לגלות אירוח ברמה גבוהה ואווירה כפרית ייחודית''

מערכת פורטל החקלאות  27-3-2011


בחודשים האחרונים ערכה תנועת המושבים סקר מדגמי בקרב בעלי צימרים לבחינת מאפייניו העיקריים של הענף ולאיתור צרכים בקרב העוסקים בו. ממצאי של הסקר הוצגו באחרונה בכנס שנערך בנושא בהשתתפות כמאה תיירנים, בפארק התעשיות דלתון. הסקר הקודם בתחום, מטעם היחידה לתיירות כפרית במשרד התיירות, בוצע לפני למעלה מחמש שנים, בסוף שנת 2004.

מהבדיקה עולה כי התיירות הכפרית מציעה אירוח ברמה גבוהה מאוד שכולל ברוב מוחלט של הצימרים (91%) ג'קוזי, בכ-40% מהצימרים יש בריכה פרטית ועוד 17% מציעים בריכה ציבורית לשימוש האורחים.

בכל הקשור לאטרקציות ופעילויות הרי שלמעלה ממחצית הנשאלים (57%) ציינו כי הם ממשיכים בעיסוק החקלאי לצד העיסוק בתיירות הכפרית ומכאן שלנופשים בצימרים ניתנת החוויה הכפרית השלמה אותה הם מחפשים.

יוגב שריד, מנהל אגף כלכלה ופיתוח עסקי בתנועת המושבים אומר כי רבים מהמושבים מציעים כיום חוויות ביקור שמשלבות הכרות בלתי אמצעית עם ענפי החקלאות - רפתות, חממות, ליקוט ירקות ופרחים וכדומה. ''מי שייבחר לבלות את החופשה הבאה בצימר ישמח לגלות אירוח ברמה גבוהה ואווירה כפרית ייחודית'' אומר שריד

עוד נמצא כי הענף מנוהל ברובו על ידי נשים; רק 14% מהעסקים מנוהל על ידי אב המשפחה. למעלה מ-75% מהעסקים מנוהלים על ידי בעלות המשק, והשאר על ידי ילדיהם. הגיל הממוצע של מנהל העסק עומד על כ-51 שנים והוא מעסיק רק 2.2 עובדים בתפעול העסק השוטף.

עמית סופר, יו"ר המועצה האזורית מרום הגליל: "הצימרים והאטרקציות בתחום התיירות הכפרית מביאים לאזור המועצה מבקרים רבים ומהווים חלק חשוב בפיתוח הכלכלי של האזור כולו. שיתוף הפעולה בין המועצה לתנועת המושבים ולבעלי העסקים הוא המפתח להצלחה".

התיירות הכפרית הפכה בשנים האחרונות למקור פרנסה חשוב במגזר הכפרי. עם השנים אלפי חקלאים פנו לתעסוקות חלופיות או משלימות לצד התעסוקה החקלאית ואלה מפעילים כיום כ-12 אלף יחידות אירוח וכ-2000 אטרקציות תיירותיות. באחרונה החלו בעלי צימרים רבים בפעילות שיווקית בתחום הקופונים ברשת, ואלה - יחד עם 83% מהעסקים שדיווחו כי הם משתפים פעולה עם עסקים נוספים במושב במכירת כרטיסים משולבים, הנחות ומבצעים, מהווים עסקה משתלמת לנופשים בתיירות הכפרית.