הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שנת שיא ל''דוד משה'' במכירות תפוחי אדמה


מפעלי חבל מעון מסכמים שנת שיא במכירות תפוחי האדמה ''דוד משה'' - גידול של 17% ל-10,300 טון. ''המיתוג בחקלאות מחייב את היצרן לעמוד בסטנדרטים שהוא מציב בפני עצמו ומצהיר עליהם. אנו צופים המשך הצמיחה במכירות ונשקיע מאמץ בהגברת המודעות לרכישת תוצרת איכותית'' אומר מנכ''ל מפעלי חבל מעון

מערכת פורטל החקלאות  28-3-2011


מפעלי חבל מעון בנגב המערבי רשמו בשנת 2010 שיא במכירות של 10,300 טון תפוחי אדמה תחת המותג ''דוד משה'' - גידול של 17% לעומת המכירות בשנת 2009 שהגיעו ל-8800 טון.

מפעלי חבל מעון השיקו את המותג "דוד משה" בשנת 2002 על מנת לבדל תוצרת איכותית מהירקות הרגילים הנמכרים בתפזורת.

"דוד משה" הוא הראשון שיצר אבחנה בין זני תפוחי האדמה על פי השימוש המתאים להם - טיגון והכנת צ'יפס, בישול והכנת מרק או מילוי, אפיה והכנת פירה. בעקבות ההצלחה, הרחיבו מפעלי חבל מעון את המותג לענפי הגזר, הבצל והצנונית.

לדברי דרור תנורי, מנכ"ל מפעלי חבל מעון, המיתוג הביא לשינוי צרכני בשוק תפוחי האדמה. בעבר נתפסו תפוחי האדמה כמוצר חד גוני ורק "יודעי דבר" התמצאו בזנים השונים וידעו לבחור את המתאימים להם. החלוקה לשימושים, שזכתה בהמשך לחיקוי גם מצד יצרנים אחרים, מקלה מאוד על בחירת תפוחי האדמה הנכונים וכתוצאה מכך על ההצלחה בטיגון, בבישול ובהכנת הפירה.

על אף הגידול במכירות "דוד משה", מיתוג התוצרת החקלאית בישראל עדיין נמצא בארץ בשלבים ראשונים ויש עוד מקום רב לצמיחה. בעוד שבאירופה הצרכנים דורשים ומקבלים מוצרים ארוזים, ממויינים, שטופים היטב וכששמו של היצרן ופרטיו מופיעים עליהם, בארץ מרבית התוצרת נמכרת בתפזורת.

המיתוג בחקלאות מחייב את היצרן לעמוד בסטנדרטים שהוא מציב בפני עצמו ומצהיר עליהם. ''אנו צופים המשך הצמיחה במכירות "דוד משה" ונשקיע מאמץ בהגברת המודעות לרכישת תוצרת איכותית'' אומר תנורי

מפעלי חבל מעון הם משווקי הירקות מהגדולים בישראל ומאגדים את פעילות השיווק של 14 קיבוצים בנגב המערבי באזור "עוטף עזה". רוב התוצרת של חבל מעון מיוצאת לאירופה, רוסיה ומדינות נוספות וחלקה מיועד לשוק המקומי.