הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה - קנט משיקה ביטוח אסונות טבע לירקות


התוכנית החדשה מקיפה את מרבית הסיכונים בחקלאות לרבות נזקי מחלות ומזיקים. על פי ההסכם אליו הגיעה החברה עם הממשלה, המדינה תשתתף בכ- 80% מהפרמיה. על פי נתוני קנט, בענף גידולי הירקות מבוטחים כ- 4,500 מגדלים, בשטח כולל של כ 450 אלף דונם

מערכת פורטל החקלאות  29-3-2011


לראשונה, משיקה קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, ביטוח אסונות טבע לירקות. התוכנית החדשה מקיפה סיכונים נרחבים בחקלאות, כך שלצד ביטוח נזקי הטבע הקיים מזה שנים, ניתן יהיה לרכוש גם ביטוח כנגד נזקים שיגרמו כתוצאה מאירוע אקלימי שאינם מבוטחים בביטוח נזקי טבע המסורתי או מחלה או תקיפת מזיקים שלא ניתן להתגבר עליהם באמצעים ידועים.

על פי ההסכם אליו הגיעה החברה עם הממשלה, המדינה תשתתף בכ- 80% מהפרמיה. על פי נתוני החברה, בענף גידולי הירקות מבוטחים כ- 4,500 מגדלים, בשטח כולל של כ 450 אלף דונם והביטוח החדש יאפשר למגדלי הירקות להתמודד עם סיכונים רבים שעד היום לא ניתן היה לבטח כנגדם.

מועצת הצמחים תרכוש לכל המגדלים את הביטוח הבסיסי כנגד אסונות הטבע, ברמת מחירים המכסה כ- 45% מעלויות הייצור. במקביל, קנט מאפשרת לכלל המגדלים לרכוש ביטוח מורחב כנגד אסונות טבע ישירות בחברה. בכך יוכלו המגדלים לצמצם באופן משמעותי את חשיפתם לנזקים ולפגיעה כלכלית. השתתפות המועצה בדמי הביטוח של המגדלים, מאפשרת רכישת ביטוח מורחב בקנט במחירים נמוכים יותר.

"כמי שמלווה מדי יום את החקלאים, קנט שוקדת על פיתוח פתרונות ביטוח מתקדמים שיעניקו הגנה מיטבית ללקוחותיה. קנט, גאה להשיק "רשת הגנה כוללת", בדמות פוליסת ביטוח אסונות טבע לירקות הנותנת מענה מורחב ומקיף לצרכי המגדלים". אומר דוד גינזבורג, מנכ"ל קנט.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.