הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרס מפעל חיים בתחום המים הוענק לפרופסור אריה איסר


הוקרה מפורום איגודי המים המקצועיים בישראל: פרס מפעל חיים בתחום המים הוענק לפרופסור אריה איסר. "מתחת למדבריות העולם המהווים כשליש משטח היבשות של כדור הארץ ובהם אוכלוסייה דלילה, מצויות כמויות של מיליארדים של קילומטרים מעוקבים של מים מתאימים לחקלאות" אמר פרופ' איסר בטקס

מערכת פורטל החקלאות  30-3-2011


פורום איגודי המים המקצועיים בישראל העניק בימים אלה פרס מפעל חיים בתחום המים לפרופסור (אמריטוס) אריה איסר ממכון צוקרברג לחקר המים, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

הפרס הוענק לו על מחקר ותגליות בתחום מי התהום שתרמו לפיתוח משאבי מים באזורים צחיחים בישראל וברחבי העולם, על מחשבה יצירתית ומיוחדת, הוראה, הכשרה וטיפוח דורות של סטודנטים ואנשי מקצוע בארץ ומחוץ-לארץ. באחרונה הוכתר איסר בפרס בן-גוריון.

בדבריו בטקס, תיאר פרופ' איסר תחזית אפוקליפטית באשר למצב המים העתידי בעולם אך חזר על ממצאיו באשר למאגרי המים התת-קרקעיים: "אנו מצויים בתהליך של התחממות גלובלית שמשמעו התייבשות אזורים נרחבים בעולם, מה שיגרום לצמא ורעב למיליונים נוספים. בין אזורים אלו מצוי גם האזור שלנו. כהידרו-גיאולוג שעבד וחקר את משאבי המים מתחת למדבריות העולם ועוקב אחר המחקרים שמתבצעים באזורים אלו, אני יכול לספר לכם שמתחת למדבריות העולם המהווים כשליש משטח היבשות של כדור הארץ ובהם אוכלוסייה דלילה, מצויות כמויות של מיליארדים של קילומטרים מעוקבים של מים מתאימים לחקלאות".

"ישראל, שמחצית משטחה הוא מדבר ומתחתיו מיליארדים של מטרים מעוקבים של מים המתאימים להשקאה'' הוסיף פרופ' איסר, ''צריכה להוות מפעל חלוץ לפיתוח מקורות מזון לרעבי העולם. ישראל חייבת להיות מובילה בתחום החדשנות בכל מה שקשור לפיתוח משאבי המים והמזון במדבריות העולם. דוגמה לכך אתם יכולים לראות בנגב ובערבה. בין החקלאים כבר מככבים אנשי הדור השני של חלוצי ההתיישבות בנגב. מכאן שהמשימה שעומדת בפנינו היא להמשיך ולחנך דור צעיר שיפתח ידע עתידני ולנצל את הידע הזה למלחמה ברעב המאיים על חייהם של מיליונים".