הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אמץ שיטה - נטיעות שיטים בעידן ופארן


פרויקט אמץ שיטה המתקיים זו השנה השנייה בערבה, הינו פרויקט משותף למועצה האזורית ערבה תיכונה, קק''ל ורשות ניקוז ערבה. הפרויקט עוסק בלקיחת אחריות קהילתית על הסביבה בה אנו חיים, ומטרתו לקרב את הקהילה לטבע שסביבה ולתת לה את הכלים לתקן במקום ש'קילקלה'

מערכת פורטל החקלאות  31-3-2011


הצורך בנטיעת העצים מתעורר בשנים האחרונות עם ההכרה בפגיעה הנגרמת לאוכלוסיית השיטים בערבה, בעקבות התרחבות השטחים החקלאיים, שאיבת מי התהום והטיית ערוצים.

במסגרת הפעילות המושבית, התגייס כל מושב בערבה לבחור אזור הסמוך לישוב או לשדות החקלאים, ובשבת האחרונה נטעו חברי המושבים עידן ופארן עצי שיטה סלילנית וסוכך, שנבטו מזרעים שנאספו סמוך לישוב.

פרויקט אמץ שיטה, המתקיים זו השנה השנייה בערבה, הינו פרויקט משותף למועצה האזורית ערבה תיכונה, קק"ל וקק"ל אוסטרליה ורשות ניקוז ערבה. הפרויקט עוסק בלקיחת אחריות קהילתית על הסביבה בה אנו חיים. אורח החיים החקלאי פוגע בסביבה באופן ישיר, ומטרת הפרוייקט היא לקרב את הקהילה לטבע שסביבה ולתת לה את הכלים לתקן במקום ש'קילקלה'.

ביום שבת ה- 9/4 יערכו נטיעות ופעילויות בספיר וחצבה, כמו כן יינטעו עצים עם תלמידי חטיבת הביניים סמוך לאגם ספיר.

אירועי הנטיעות במושבים מלווים בפעילויות והפעלות לכל המשפחה בהדרכת מדריכי בית ספר שדה חצבה של החברה להגנת הטבע שהתגייסו גם הם לתמיכה בפרויקט.