הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשורה לדבוראים - ענף הדבורים ייכלל בביטוח רב סיכוני


הדבוראים יכולים לנשום לרווחה. לראשונה, ענף הדבורים ייכלל בביטוח רב סיכוני של הקרן לביטוח נזקי טבע, והדבוראים לא יצטרכו לשאת בעול התשלומים על פגיעות ביבול הדבש. הפרמיה לביטוח, בסך 1.2 מיליון ₪, תמומן במלואה ע''י מועצת הדבש ומשרד החקלאות

מערכת פורטל החקלאות  31-3-2011


לאחר מגעים ממושכים של מועצת הדבש עם משרד החקלאות, התקבלה לראשונה החלטה תקדימית על כך שענף הדבורים ייכלל בביטוח רב סיכוני של הקרן לביטוח נזקי טבע.

עד כה, משרד החקלאות לא כלל ענף זה במסגרת ביטוחית בעניין פגיעה ביבולים שנובעת משינויי מזג אוויר. יש לציין כי שנת 2010 הייתה אחת השנים הקשות לענף מבחינת תפוקת הדבש בשל החורף השחון והחם שהביא לירידה של כ-40% בתפוקה האביבית והוביל לנזקים כלכליים בקרב הדבוראים. ההחלטה הנוכחית הינה תקדימית ומאפשרת אבטחת הסיכונים הכרוכים בגידול דבורים להפקת דבש.

החברה שתבטח את הענף הינה הקרן לביטוח נזקי טבע (קנ''ט), חברה ממשלתית המבטחת את כלל החקלאות בישראל, שתכסה פגיעה ביבולים עקב העדר פריחה או פגיעות של מזג אויר סוער בכוורות.

הפרמיה לביטוח תמומן על ידי מועצת הדבש ומשרד החקלאות ותעמוד על 1.2 מיליון ₪, כאשר משרד החקלאות יממן 80% מהפרמיה, מועצת הדבש תממן 20% והדבוראי לא יצטרך לשלם כלל.

לדברי הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש, ענף הדבש חשוף בעיקר בשנים האחרונות, לפגיעה ביבולים הנובעת בעיקרה משינויי האקלים שמאופיינים בחורפים שחונים וחמים הפוגעים בפריחה.
"מדובר בהישג גדול של המועצה עבור הדבוראים ועבור הענף כולו. ביטוח מעין זה יקטין את סיכוני הדבוראים, ייתן להם חגורת ביטחון למקרה של קטסטרופה וימנע פגיעה כלכלית בדבוראים" אומר אבידור.