הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מועצת הלול מחפשת רעיונות שיטילו ביצי זהב


מועצת הלול יוצאת בימים אלה בקמפיין לציבור הרחב, תחת הכותרת ''שוברים את המיתוס'' - ביצים אינן אחראיות לרמת הכולסטרול בגוף. הציבור מוזמן להעלות רעיונות מקוריים לסרטון ולסיסמא ולהשתתף בתחרות נושאת פרסים

מערכת פורטל החקלאות  31-3-2011


בתאריך 6.4.11 תצא המועצה לענף הלול בקמפיין פרסום בעיתונות ובאינטרנט, הקורא לציבור הרחב ליצור סיסמה או סרטון, שיעבירו מסר חשוב, העולה מן המחקרים החדשניים בעולם בנושא צריכת ביצים:  אכילת ביצים אינה מעלה את הכולסטרול בגוף, ביצים הן מקור מושלם לחלבון לכל הגילאים, ומה שמעלה את רמת הכולסטרול הם השומנים הרוויים שבמזון.

הסרטונים והסיסמאות אמורים לשבור את הדעות הקדומות הקשורות בביצים ולהמחיש באופן הטוב ביותר את ערכן התזונתי.

אתר מיוחד יעלה ביום יציאת הקמפיין לדרך, שכתובתו www.egg.org.il

באמצעות האתר יוכלו המתמודדים בתחרות ללמוד על המידע העדכני ביותר לגבי ביצים וחשיבותן, לקרוא את המחקרים האחרונים בנושא, ולבסוף להוליד רעיונות מקוריים לסרטון או לסיסמה (או כמובן שניהם), להביאם לידי ביצוע, להעלות לאתר התחרות את הצעותיהם ולהשתתף בתחרות.

הפרס לסרטון הזוכה במקום הראשון הוא 30,000 ש"ח (מקום שני - 20,000 ש"ח ושלישי - 10,000 ש"ח), והפרס לסיסמה הזוכה במקום הראשון הוא 15,000 ש"ח (השני הוא 10,000 ש"ח והשלישי - 5,000 ש"ח). הסרטונים והסיסמאות המצטיינים ייבחרו הן על-ידי חבר שופטים והן באמצעות הצבעות של הקהל הרחב, כאשר גם בין המצביעים באתר התחרות יוגרלו פרסים כספיים.

הציבור יוכל להציע את רעיונותיו לסרטון או לסיסמה במשך 45 יום, כאשר לאחריהם יתבצע שלב השיפוט הראשוני, שבסופו תועלה קבוצה של סרטונים וסיסמאות מובילים לאתר התחרות, להצבעה.

"בכל העולם כבר מפנימים שאין תחליף לערכן התזונתי של ביצים כמזון-על'' אומר מולי לויט, מנכ"ל המועצה לענף הלול. ''המיתוס ביצים-כולסטרול כבר מתנפץ במחקרים ההולכים ומתרבים בנושא. כל המחקרים מסירים מן הביצים את האחריות לרמת הכולסטרול בגוף. אנו מקווים, שבאמצעות קמפיין התחרות נביא את הציבור בישראל לידי מודעות שתנפץ את הדעות הקדומות לגבי הביצה, כמזון איכותי ללא תחליף".