הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הצלחה ליין הישראלי בתחרות הבינלאומית "וִינְאִיטַלִי"


הצלחה חסרת תקדים לתעשיית היין של ישראל בתחרות היין הבינלאומית המחמירה ''וינאיטלי'' בוורונה שבאיטליה. יקבי רמת הגולן זכו בשתי מדליות-על והוכרזו כיקב הטוב ביותר מתוך 1000 שהשתתפו בהתמודדות. ענת לוי, מנכ''לית יקבי רמת הגולן: ''אנחנו שמחים על הזכיה וההכרה המציבים את ישראל ואת יקבי רמת הגולן במרכז מפת היין העולמית''

מערכת פורטל החקלאות  3-4-2011


לראשונה, בהיסטוריה של ענף היין, זוכה יקב ישראלי בתואר החשוב והגדול בעולם. יקבי רמת הגולן, שבקצרין, זכו אמש בתואר הנכסף "היקב הטוב בעולם עם הדירוג הגבוה ביותר" בתחרות viniataly 2011 הנחשבת לתחרות החשובה והמחמירה בעולם בתחום היין.

ההכרזה שנערכה בוורונה שאיטליה, באה לאחר שיקבי רמת הגולן צברו את התוצאות הטובות ביותר בתחרות, ע"פי מאות שופטים בכירים מעולם היין, כשהם גוברים בדרכם על מעל 1000 יקבים אחרים מ-30 המדינות המובילות בעולם, ביניהם: אוסטרליה, איטליה, ברזיל, קנדה, צילה, גרמניה, יוון, פורטוגל, צרפת ועוד.

הזכייה בתואר הגיעה לאחר שזכו גם שני יינות של 'יקבי רמת הגולן' במדליה היוקרתית ביותר - grand gold medal (מעל מדליית הזהב הרגילה) ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2009 ו- ירדן הייטסוויין 2008.

ענת לוי, מנכ"לית יקבי רמת הגולן: "זהו אות כבוד נוסף לענף היין הישראלי המתפתח. והוא שם את ישראל, בכלל ואת 'יקבי רמת הגולן', בפרט, במרכז מפת היין העולמית. היינות שלנו מתמודדים עם היינות האיכותיים ביותר בעולם ומייצגים אותנו בכבוד הראוי.

היינות של יקבי רמת הגולן מיוצרים בתמהיל יחודי ונמזגים מהכרם אל הבקבוק. שילוב נדיר של איכות איזור הגידול, הכרמים, האנשים העושים את היין עם אהבה וחיבור עמוק ורגשי למקום, מקצועיות וידע ברמה בינלאומית.

"אנו שמחים", "על הזכייה היסטורית זו, בתחרות היין החשובה בעולם, וגאים להיות היקב הישראלי הראשון שזוכה להישג ייחודי זה. אני בטוחה, כי אנו ב"יקבי רמת הגולן" נמשיך ליצור ולהפיק יינות משובחים ולהביא את טעם היין הישראלי האיכותי- לכל בית בישראל ובעולם".

פרטים נוספים על הזכייה באתר התחרות