הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קיבוץ בית רימון בגליל התחתון מחדש את קליטת החברים


הקיבוץ יקלוט 28 משפחות מתנועת הקיבוץ הדתי ומשפחות בעלות אופי דתי שיוכלו לעסוק בחקלאות ובענפים יצרניים אחרים בקיבוץ, ביזמויות עצמאיות או בעבודה מחוץ לתחום הקיבוץ. ביום ששי ה-6/5/11 יתקיים בקיבוץ כנס קליטה למתעניינים

מערכת פורטל החקלאות  5-4-2011


קיבוץ בית רימון בגליל התחתון, מקיבוצי תנועת הקיבוץ הדתי, נמצא בתנופת פיתוח והחל בפרויקט קליטה לחברות מלאה.

בכוונת הקיבוץ לקלוט 28 משפחות חדשות, כולל בני בית רימון, משפחות מתנועת הקיבוץ הדתי ומשפחות עם אופי דתי. המצטרפים יוכלו לעסוק בחקלאות ובענפים יצרניים אחרים בקיבוץ, ביזמויות עצמאיות או בעבודה מחוץ לתחום הקיבוץ.

קיבוץ בית רימון המתחדש מתאפיין בחופש לפרט, אך כולל ערבות הדדית, פעילות חברתית ועשייה ציבורית של נשים וגברים כאחד. הנקלטים החדשים יהיו שווי זכויות לחברים הוותיקים וכל חברי הקיבוץ יהיו שותפים בנכסי הקיבוץ שכוללים חקלאות וענפים יצרניים.

קיבוץ בית רימון ממוקם על ההר הצופה לבקעת בית נטופה ולנופים המרהיבים של הגליל. בימים אלו רשת הכבישים בגליל עוברת שדרוג, הרחבה ובניית מחלפים כך שזמן הנסיעה לקיבוץ ואליו יתקצר משמעותית ויקל על מי שעובדים מחוץ לו.

בשנת 2010 הצטרפו לקיבוצי תנועת הקיבוץ הדתי 110 חברים חדשים זאת בנוסף ל- 1150 אורחים שגרים בקיבוצי התנועה כחלק משרותם הצבאי, מסלולי מכינות ושרות לאומי. הקיבוצים רואים בתושבים הזמניים פוטנציאל להגדלת האוכלוסייה של היישובים. הם לומדים להכיר את אורח החיים הקיבוצי וההווי המיוחד שמאפיין את תנועת הקיבוץ הדתי.

עיקר הצמיחה של תנועת הקיבוץ הדתי היא עדיין מלידות של חברים ותושבים. בשנת 2010 נולדו בקיבוצים 230 תינוקות שהעלו את מספר הילדים ל- 2260 מתוך כ-10,000 חברים.

ביום ששי ה-6/5/11 יתקיים בקיבוץ כנס קליטה למתעניינים בפרויקט.