הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות החשמל אישרה 18 בקשות להקמת מתקנים סולאריים בינוניים


מרבית המתקנים יוקמו ביישובים חקלאיים - והם מהווים חלק ממכסת הייצור שאושרה בעבר. החברה שזכתה בהיקף מכסת הייצור הגדולה ביותר היא דלקיה, זרוע האנרגיות המתחדשות של תאגיד ואוליה ישראל, שתתקין שתי מערכות בקיבוצים להב ונחל עוז

מערכת פורטל החקלאות  5-4-2011


מליאת רשות החשמל אישרה אתמול בישיבתה 18 רישיונות להקמת מתקני ייצור חשמל באנרגיה מתחדשת, בטכנולוגיה סולארית פוטוולטאית בהספק כולל של MW24

עד כה אישרה רשות החשמל 105 רישיונות למתקנים פוטוולטאים בינוניים בהספק כולל של כ-162 מגוואט.

מתן רישיונות אלו התאפשר בעקבות ההסדרה שקבעה רשות החשמל, המבטיחה למתקנים מסוג זה מתווה תעריפי מדורג המתחיל ב 1.49- ₪ לקילוואט מותקן . הרשות קבעה מכסה של 300 מגוואט למתקנים אלו , ומתן הרישיונות הוא הצעד המשמעותי למימוש יעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת.

לרשות החשמל הוגשו עד כה מעל 700 בקשות. סך ההספק המותקן של כלל הבקשות הינו מעל 1200 מגאווט.

יש להבהיר כי המכסה שנקבעה להסדרה זו עומדת על 300 מגוואט לבעלי רשיונות מותנים שיגיעו לסגירה פיננסית. רשות החשמל תעניק רשיונות מותנים למבקשי רשיונות גם מעבר לסך המכסה לעיל, וזאת עד להענקת אישורים תעריפיים בסך כולל של 300 מגוואט.

ראש תחום רישוי ברשות החשמל, המהנדס משה שטרית מוסר כי: "עם חציית קו מאה רישיונות מותנים שהוענקו לייצור חשמל פוטו-וולטאי ברשת החלוקה, אנו ברשות מזהים התחלת מעבר של העוסקים בתחום לפעילות לקראת אישור תעריף והקמת המתקן בפועל.

מנתוני הרשות עולה כי מרבית האתרים בהם מוקמות מערכות סולאריות בהסדרה זו הינם בישובים חקלאיים, ובעיקר בפריפריה.

החברה שזכתה בהיקף מכסת הייצור הגדולה ביותר היא דלקיה, זרוע האנרגיות המתחדשות של תאגיד ואוליה ישראל, שתתקין שתי מערכות בקיבוצים להב ונחל עוז.