הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאי הנגב: נשבית את אספקת התוצרת החקלאית לקראת החג


בכינוס חירום של ועדת הנגב החליטו החקלאים כי אם הקנס שהטילה עליהם רשות המים לא יבוטל, תושבת אספקת הירקות והפירות לחג הפסח. דדי רובינשטיין יו''ר משקי הנגב: ''מצוקת המים הקשה מאחדת את כולנו סביב מטרה משותפת - ביטול גזירת רשות המים שהיא גזירת מוות לחקלאות''

מערכת פורטל החקלאות  5-4-2011


מאות חקלאים מהנגב המערבי השתתפו היום בכינוס חירום בקיבוץ ארז בעקבות החלטת רשות המים, להטיל קנס חריג בגובה של 30 מליון ₪ על חקלאי הנגב המערבי שחרגו ממכסת המים, עקב הבצורת והגשמים שאחרו להגיע השנה.

"אם הקנס השערורייתי לא יבוטל לאלתר, נשבית את אספקת הירקות והפירות לקראת חג הפסח" אמר מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות.

את כינוס החירום שארגנה "ועדת הנגב" (המאגדת כ- 80 יישובים, מושבי הנגב, משקי הנגב ומועצות אזוריות).

''במשך 10 חודשים אזורים שלמים בנגב לא ראו מים'' אמר בכינוס דדי רובינשטיין יו"ר משקי הנגב ''מצוקת המים הקשה מאחדת את כולנו סביב מטרה משותפת - ביטול גזירת רשות המים שהיא גזירת מוות לחקלאות. אנו דורשים מאנשי רשות המים לבטל קנסות, ולהימנע מאיומים וקיצוצים מתוכננים לשנת 2011. אנו מבקשים להידבר ולמצוא פתרון במשותף."

יאיר מנע, מנכ"ל חברת מושבי הנגב אמר כי הכינוס הזה הוכיח שכל חקלאי הנגב מאוחדים ומגובשים, וכי לא יסכימו לקבל החלטות שרירותיות ובלתי אחראיות שנוגעות לנגב או לחקלאי הנגב.

"רשות המים פוגעת במי שמעבד את האדמה עד המטר האחרון'' אמר אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב ''אנו מממשים את הריבונות של מדינת ישראל על הקרקע. אין בעיה אמיתית של מים אלא התעללות בחקלאים. ניתן לנייד מים ואת החקלאים שלנו צריך לשאת על כפיים."

אבנר מורי, ראש המועצה האזורית מרחבים: ''החקלאות בנגב היא מפעל גדול שקורס. אנחנו קורסים! אנו יוצאים היום למאבק משותף על עתידנו".

בסיכום הכינוס החליטו החקלאים, שבמידה ולא תבטל רשות המים את הקנסות שהטילה, תושבת אספקת הירקות והפירות לקראת חג הפסח.