הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שביתת האזהרה של חקלאי הנגב נדחית ליום חמישי


על רקע המצב הביטחוני בדרום, הוחלט בועדת הנגב לדחות את השבתת אספקת תפוחי האדמה לשווקים, ליום חמישי 14/4. רשות המים הודיעה כי בכוונתה לקיים דיון נוסף בעניין החקלאים

מערכת פורטל החקלאות  10-4-2011


בשל הירי וההפגזות הבלתי פוסקות על ישובי הדרום ועוטף עזה, הוחלט בועדת הנגב לדחות את שביתת האזהרה שתוכננה למחר, ליום חמישי 14/4.

במהלך שביתת האזהרה בת יום אחד, תושבת אספקת תפוחי האדמה והגזר לשווקים, במחאה על החלטת רשות המים המבקשת לקנוס את החקלאים, להוריד ממכסות המים ולהפסיק את אספקת המים הסדירה לישובים.

"אנו לא מעוניינים לנקוט בצעדים חריפים ולגרום למחסור ולעליית מחירים לקראת החג", אומר יאיר מנע, מנכ"ל חברת מושבי הנגב. "על הציבור להבין שאנו נלחמים על חיינו וגם על פרנסתנו. אנו מבקשים מרשות המים לקבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת ולפעול לביטול הקנס הלא צודק שהוטל עלינו."

מנע מסביר את הסיבה לשינוי מועד השביתה: "תכננו השבתת אזהרה למחר, אבל כדי שלא יתפרש שאנו עושים זאת מתוך פחד לצאת לשדות, החלטנו לדחות זאת ליום חמישי. הטילים והפצ"מרים שורקים סביבנו, זו מציאות החיים פה ואף אחד לא ישבור אותנו, לא החמאס ולא רשות המים. אנו מעבדים את השדות גם תחת אש''.

חקלאי מערב הנגב מגדלים כ- 80% מסך גידולי תפוחי האדמה בישראל. עקב עצירת הגשמים נאלצו החקלאים להשקות את השדות גם בחודשי החורף. כעת הם נאלצים להתמודד עם קנס גבוה של 30 מליון ₪ שהטילה עליהם חברת מקורות, מעבר לסכום שניתן בגין השימוש במים, קיצוץ במכסות המים והאיום להפסיק את אספקת המים לחקלאים בכ-100 יישובים.

בתוך כך, הודיעו ברשות המים שבכוונתם לדון בשנית ביום חמישי, בעניין הקנס שהוטל על חקלאי הנגב. "אנחנו מאוד מקווים שזה לא יהיה דיון למען הפרוטוקול בלבד", אומר מנכ"ל מושבי הנגב, יאיר מנע. "החקלאים מצפים שאנשי רשות המים יתעשתו ויתקנו את החלטתם הקודמת, שגוזרת למעשה גזר דין מוות על החקלאות בנגב".