הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשל ההסלמה: מעבר כרם שלום נסגר לתנועה


בהוראת שר הביטחון הוחלט לסגור את הנתיב העיקרי להעברת סחורות לרצועת עזה, זאת בשל איומי המחבלים על המעבר. עם זאת, פצוע פלסטיני שהינו אזרח תמים והנו בלתי-מעורב ונפגע בתקיפת צה"ל, הועבר לטיפול לקבלת טיפול רפואי בישראל

מערכת פורטל החקלאות  10-4-2011


מעבר כרם שלום, הנתיב העיקרי להעברת סחורות לרצועת עזה – נסגר למעבר בהוראת שר הביטחון, אהוד ברק. המעבר נסגר מאז הפיגוע באוטובוס הילדים בצומת סעד ביום חמישי האחרון, זאת בשל המשך ירי הרקטות לעבר שטח ישראל והצטברותם של איומים ביטחוניים קונקרטיים על שלומם של חיילי צה"ל המפעילים את המעבר.

עם זאת, במנהלת התיאום והקישור בעזה מציינים כי על אף סגירת המעבר, ברצועת יש עדיין מלאי גדול של מזון וציוד רפואי, כך שלא צפוי מחסור בימים הקרובים.

כמו כן, במתאם פעולות הממשלה בשטחים מדווחים כי במחסום ארז הועבר היום פצוע פלסטיני, שאינו מעורב בטרור ונפגע בשוגג מירי צה"ל בסוף השבוע. הוא הועבר לאשפוז וקבלת טיפול רפואי בבית חולים ישראלי. במקביל, במעבר ארז עברו בסוף השבוע שלושה אמבולנסים מן הרצועה לישראל.

ארגוני הטרור שיגרו ביומיים האחרונים מעל ל-120 רקטות, פצצות מרגמה וטילי גראד לעבר שטח מדינת ישראל, מתוכם קרוב ל-50 ביום שבת האחרון. מאז יום חמישי יירטו לוחמי ההגנה האווירית של חיל-האוויר כשמונה רקטות וטילי גראד באמצעות מערכת "כיפת ברזל".

צה"ל ימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד ארגון הטרור חמאס וכל ארגון אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל, עד אשר ישוב השקט לתושבי מדינת ישראל. ארגון חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות.