הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח אגוזי האדמה לשנת 2011


בחמש השנים האחרונות שילמה קנט למגדלי אגוזי האדמה כ- 2.5 מיליון ₪ . עיקר הנזקים אירעו כתוצאה מנזקי גשם, מחלות, מזיקים ותנאי מזג אויר חריגים. ביטוח אגוזי האדמה נעשה עפ"י אזור הגידול

מערכת פורטל החקלאות  12-4-2011


בימים אלה החלה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בהרשמה לביטוח אגוזי האדמה לשנת 2011. על פי נתוני החברה, בחמש השנים האחרונות שילמה קנט למגדלי אגוזי האדמה כ- 2.5 מיליון ₪. עיקר הנזקים אירעו כתוצאה מנזקי גשם, מחלות, מזיקים ותנאי מזג אויר חריגים.

ביטוח אגוזי האדמה נעשה עפ"י אזור הגידול. באזור צפון הארץ מציעה קנט שלוש רמות של כיסוי ביטוחי בהתאם לשיעור ההשתתפות העצמית של המגדל. בדרום הארץ מציעה החברה שש רמות הנבדלות ברמת הכיסוי הביטוחי ובשיעור ההשתתפות העצמית. בשני האזורים ההשתתפות העצמית תנוע בין 20%-40% בהתאם לפוליסה הרצויה למגדל.

במסגרת הביטוח אותו מציעה קנט, ניתן לבחור בין ביטוח יבול נורמטיבי או ביטוח לפי ממוצע שיווקים. בכדי לבטח על פי ממוצע שיווקים על המגדל להעביר לקנט את נתוני השטח והשיווק עבור ארבע העונות האחרונות בליווי אישור הקבלן, המועצה לייצור ולשיווק של אגוזי אדמה או כל גוף מוסמך המאושר על ידי קנט. ללא נתונים אלו המגדל יבוטח לפי יבול נורמטיבי 420 ק"ג לדונם לשטחים באזור הצפוני ו 520 ק"ג לדונם באזור הצפון. הכיסוי הביטוחי כולל גם נזק שנגרם לחציר.