הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרס הארגון הבינ''ל למחקר והנדסת מים יוענק לצוות חוקרים ישראלים


הפרס מוענק לצוות חוקרים מהמכונים לחקר המדבר של אוניברסיטת בן-גוריון עבור המאמר האקדמי הטוב ביותר, שהינו תמצית המחקר המשותף עם הפלסטינאים על מעקב ושחזור נחל הבשור ונחל אלכסנדר. הפרס יוענק במסגרת הכנס על מצב ועתיד הנהרות הגדולים בעולם שנערך בוינה, אוסטריה

מערכת פורטל החקלאות  13-4-2011


צוות חוקרים מהמכונים לחקר המדבר ע''ש יעקב בלאושטיין של אוניברסיטת בן-גוריון בקמפוס שדה בוקר בראשות פרופ' אלון טל, זכו בפרס הארגון הבין-לאומי למחקר והנדסת מים עבור המאמר האקדמי הטוב ביותר מטעם המגזין הבין-לאומי
Journal of River Bain Management לשנת 2010.

המאמר, "Chemical and biological monitoring in ephemeral and intermittent streams: a study of two transboundary Palestinian-Israeli watersheds" , הינו תמצית המחקר המשותף עם הפלסטינאים על מעקב ושחזור של נחל הבשור ונחל אלכסנדר.

מן הנימוקים לזכייה: "מקרב מאמרים מצוינים רבים אשר פורסמו במגזין JRBM במהלך השנה החולפת, המאמר של פרופ' טל ועמיתיו בלט כהתגלמות ברורה של המדע אשר המגזין שואף לקדם. במאמר, החוקרים משני צידי המתרס פעלו יחדיו ברוח של שיתוף פעולה על מנת לטפל בנושא סביבתי בעייתי וטעון באזור ישראל" צייון פרופ' פול בייטס, העורך הראשי של המגזין, ממכון קאבוט באוניברסיטת בריסטול בבריטניה.

ד"ר טל הקים בשנת 1990 את עמותת "אדם טבע ודין" – הנחשבת היום אחד הגורמים הסביבתיים הבולטים והאפקטיביים בחברה האזרחית והינו חבר סגל באוניברסיטת בן-גוריון משנת 2005.

הפרס יוענק בימים אלה, במסגרת הכנס על מצב ועתיד הנהרות הגדולים בעולם שנערך בוינה, אוסטריה.