הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל משנה את הגישה העולמית לשיווק טכנולוגיות מים


עד שנת 2030 האנושות תצטרך 50% יותר מכמות המים שנצרכת כיום, כאשר אין מקור טבעי שיכול לספקה. ישראל נאלצה להבין את המצב מהר יותר משאר המדינות, ותהפוך עד שנת 2015 למדינה עצמאית המתבססת על מקורות מים המיוצרים בטכנולוגיה של מתקני התפלה, מיחזור ומערכות מתקדמות. יו''ר וואטק 2011: שוק המים שמרני, לכן התפיסה השיווקית למדינות זרות שונתה ותיעשה ע''י שיתופי פעולה

מערכת פורטל החקלאות  13-4-2011


בחמש שנים האחרונות, צמח היקף המכירות של טכנולוגית המים בישראל מהיקף של 800 מיליון דולר ל- 2 מיליארד דולר. למרות זאת, עדיין לא ניתן לומר שאנו ממצים את הפוטנציאל הגלום במשק המים העולמי, לדוגמא בארה"ב בלבד תעשיית המים מגלגלת 150 מיליארד דולר בשנה והיצוא הישראלי לשוק זה קטן מ-300 מיליון דולר. מחיר ההתפלה של כמות המים הנוספת שתידרש בעולם בשנת 2030, מוערך ב- 1.2 טריליון דולר בשנה.

לדברי בוקי אורן, יו"ר תערוכת "וואטק 2011", השנה ישראל מובילה את השינוי בגישה העולמית בנוגע לשיווק טכנולוגיות מתחום המים. בעבר ניסינו לקדם טכנולוגיות ישראליות במדינות שונות בעולם על ידי מכירתן, אך גישה זו לא מימשה את הפוטנציאל הטמון בהן מאחר ושוק המים הוא שוק שמרני. ישראל נקלעה לבעיה כלל עולמית של אי הצלחה בהחדרת טכנולוגיות חדשניות במגזר המים הצומח במהירות. לכן, על מנת שישראל תיישם את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בטכנולוגיות שפותחו בארץ, התפיסה השיווקית שונתה. הטמעת הטכנולוגיות במדינות זרות תיעשה על ידי יצירת שיתופי פעולה עם ממשלות, חברות מים ותאגידים בינלאומיים. כדוגמת שיתוף הפעולה בין "מי נתניה" והעיר עקרון במדינת אוהיו המשרתות 300 אלף תושבים כל אחת.

אורן מוסיף כי עד שנת 2030, האנושות תצטרך 50% יותר מכמות המים שנצרכת כיום, כאשר זוהי כמות שאין מקור טבעי שיכול לספקה ולכן מקורה בטכנולוגיה בלבד. ישראל נאלצה להבין את המצב מהר יותר משאר מדינות העולם, ותהפוך עד שנת 2015 למדינה עצמאית המתבססת על מקורות מים המיוצרים באמצעים טכנולוגים של מתקני התפלה, מיחזור מים ומערכות ניהול מים מתקדמות.

במרבית המקומות בעולם לא נהוג עדיין לפעול כך וישראל המהווה 0.04% בלבד מצריכת המים העולמי, הופכת לאי של עצמאות מבוססת טכנולגיה. העולם מבין את חשיבותה של ישראל בתחום, וניתן לראות זאת בכנס קלינטק נטורק הגדול בעולם שנערך השנה בסן פרנסיסקו והוקדש בו פאנל בנושא "כיצד לומדים מהניסיון הישראלי בתחום המים".

תערוכת "וואטק 2011" היא התערוכה הבינלאומית ה-6 לטכנולוגיות מים, אנרגיה מתחדשת ואיכות הסביבה. במסגרת התערוכה יתקיים כנס בינלאומי שכותרתו "מחדשנות ליישום בעולם הקלינטק" (i2i -Innovation To Implementation ), והוא יעסוק בדרכים לתרגום הפיתוחים והחידושים הטכנולוגיים של מדינת ישראל למיזמים מצליחים. וואטק תיערך ב-15-17 בנובמבר 2011 בגני התערוכה בתל אביב, ע"י כנס תערוכות ומרכז הירידים והקונגרסים בישראל ובשיתוף משרד התמ"ת, תוכנית המים הממשלתית - Israel NewTech, המשרד להגנת הסביבה, משרד החוץ, מכון היצוא ומתימו"פ. פרטים על האירוע ניתן למצוא באתר: www.watec-israel.com