הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


100 מיליון ₪ יושקעו השנה בשיקום התשתיות בהתיישבות הכפרית


כל ישוב המונה עד 2,000 תושבים זכאי להגיש בקשה למענק. בימים הקרובים ישלח המשרד למועצות האזוריות ולכל הישובים המוגדרים "כפריים" פניות להגשת בקשות למענקים, על מנת לאתר את הזכאים

מערכת פורטל החקלאות  13-4-2011


ממשלת ישראל החליטה בישיבתה מיום 17.10.10 להשקיע בשיקום תשתיות פיזיות החיוניות לתפקודם של ישובים כפריים. בהחלטת הממשלה נקבע כי לטובת שיקום התשתיות (לרבות תכנון) יוקצה סכום של מיליארד ש"ח בשנים 2011 עד 2020. תקציב התכנית השנתית לא יעלה על 100 מיליון ש"ח בכל אחת מהשנים (החלטה מס' 2323).

מטרת העל של התכנית הנה להשקיע בשיקום תשתיות פיזיות החיוניות לתפקודם, התחדשותם וצמיחתם של ישובים כפריים, לשפר נגישות ובטיחות, לטפח את חזות היישוב וליצור מרחב ציבורי ראוי. כל אלה יבססו ויקדמו את צמיחת ההתיישבות הכפרית בכלל ובפריפריה בפרט.

התכנית תצא לפועל בהמשך לפיילוט שבוצע בשנת 2010 ב- 18 ישובים, בעלות של 35 מליון שקלים. סה"כ קיימים היום 915 ישובים המוגדרים כפריים. היקף הביקוש בשלב הפיילוט הצביע על כ-300 יישובים העשויים להתאים לטיפול בתכנית הרב שנתית. שיעור הסיוע ינוע בין 40% ל 80%.

התקציב מיועד לשיקום כבישים פנימיים, מדרכות, תאורה, הקמת מגרשי חנייה ומשחקים כמו גם לשיקום והקמת מערכות מים, ביוב, חשמל ותקשורת. 15 מיליון שקל מהתקציב לשנה זו כבר הושקעו בשיקום תשתיות שניזוקו בישובים שנפגעו בשריפה בכרמל בדצמבר 2010.

בימים הקרובים ישלח המשרד למועצות האזוריות ולכל הישובים המוגדרים בלמ"ס "כפריים" פניות להגשת בקשות למענקים, על מנת לאתר את הזכאים.

פרטים נוספים באתר משרד החקלאות ופיתוח הכפר.