הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות המים דחתה את תביעת חקלאי הנגב לביטול הקנס


חקלאי הנגב הודיעו כי אם לא יבוטלו הקנסות בגין החריגות לא יספקו לשווקים ירקות לקראת חג הפסח. יאיר מנע, מנכ''ל מושבי הנגב: ''אנו לא מקבצי נדבות ולא באנו לעמוד על המקח. רשות המים מנהלת מדיניות מכוונת של חיסול ההתיישבות החלוצית והחקלאות בנגב''

מערכת פורטל החקלאות  15-4-2011


רשות המים דחתה אתמול (ה') את תביעת חקלאי הנגב לבטל כליל את הקנס שהוטל על חלק גדול מקיבוצי ומושבי הדרום והנגב, בגין חריגה ממכסת מי הקולחין בטיהור גבוה שאושרה להם ב-2010.

עד חודש נובמבר 2010, לא חרגו החקלאים ממכסת המים שהוקצתה להם ממי השפד"ן. הגשם הראשון הגיע לנגב רק בסוף דצמבר ואף מאוחר יותר, לאחר 10 חודשי יובש לפחות. על מנת שלא לאבד את היבולים, נאלצו החקלאים להשקות יותר את השדות. חובותיהם שולמו למקורות, כולל התעריף הגבוה שנקבע על חריגות, אך הם עומדים בסרובם לשלם את הקנס הנוסף והשרירותי לדבריהם, שהוטל עליהם ונאמד בכ-30 מליון שקלים.

חקלאי הנגב מגדלים כ- 80% מסך גידולי תפוחי האדמה בישראל, והם הספקים הגדולים לשווקים המקומיים של תפוחי אדמה, גזר, צנוניות וירקות אחרים.

לאור החלטת רשות המים להפחית את הקנס, הודיעו החקלאים, כי אם לא יבוטלו הקנסות כליל בגין החריגות, לא יספקו לשווקים ירקות לקראת חג הפסח.

יאיר מנע, מנכ''ל מושבי הנגב: ''אנו לא מקבצי נדבות ולא באנו לעמוד על המקח. רשות המים מנהלת מדיניות מכוונת של חיסול ההתיישבות החלוצית והחקלאות בנגב''.

ועדת הנגב (המאגדת כ- 80 יישובים, מושבי הנגב, משקי הנגב ומועצות אזוריות) תתכנס בקרוב לדיון נוסף לגבי הפעולות הצפויות.