הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כמליון וחצי ישראלים יצאו לטייל במהלך החג ברחבי הארץ


כ-400 אלף בני אדם ניצלו את מזג האוויר הנאה ופקדו ביום האחרון של חופשת הפסח את שמורות הטבע ויערות קק''ל, בכך הגיע מספר המטיילים בכל ימי החג ליותר ממיליון וחצי. בקק''ל הביעו היום שביעות רצון מרמת הנקיון היחסית. "שמחנו לגלות שציבור המטיילים במדינה נטה במהלך החג לשמור על הטבע נקי וירוק''

מערכת פורטל החקלאות  25-4-2011


כ-400 אלף איש ביקרו היום, חג שני של פסח, בפארקים וביערות קק"ל ברחבי הארץ. בכך מגיע מספר המטיילים הסופי באתרי קק"ל בכל חג הפסח ללמעלה ממיליון וחצי. לאחר סוף שבוע גשום וסגרירי ברוב חלקי הארץ, מאות אלפי בני אדם יצאו לחיק הטבע לנצל את הימים האחרונים של חג הפסח בטיולים, רכיבה על אופניים בעשרות השבילים שהכשירה קק"ל בכל רחבי הארץ ופיקניקים משפחתיים. לדברי יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, "השילוב של מעט גשם והרבה ירוק הביא לחג פסח יוצא מן הכלל שבו תושבי מדינת ישראל יצאו בהמוניהם לטייל מהצפון ועד הדרום".

בצפון - אגמון החולה פתח את שעריו בכל ימות החג לאלפי מטיילים שבאו לחזות בנדידת האביב של הציפורים ועומס הורגש באתר לכל אורך החג. פארק עמק התכלת שנפתח לאחרונה ליד צפת משך אליו בכל יום מאות מטיילים שהגיעו ליהנות מפארק מרהיב המשתרע על מאות דונמים עם מעיינות ובוסתנים, איילים, יעלים ודישונים. 4 חודשים וחצי מאז השריפה הגדולה, עשרות אלפי בני אדם הגיעו ליערות הכרמל לחזות בנפלאות הטבע, שברבים מהאזורים השרופים, מראה איתותים של התחדשות ופריחה.

במרכז - ביער בן שמן, הריאה הירוקה הגדולה ביותר באזור גוש דן, נרשם עומס רב של מטיילים לכל אורך החג. עשרות אלפי מטיילים הגיעו לנחל השופט ונחל הזורע, פארק רמות מנשה, פארק בריטניה ויערות משואה ואשתאול. אלפים מילאו היום עד אפס מקום את אתרי קק"ל בהרי ירושלים כגון אתר הסטף, יער עמינדב, חניוני נס הרים, פארק בגין, בר גיורא, פארק עדולם ופארק עצמאות ארה"ב.

בדרום - מאות אלפים הגיעו לדרום המרהיב ליהנות מטיולים ופיקניקים בטמפרטורות נוחות, רגע לפני שהקיץ משתלט על האזור. יערני קק"ל דיווחו על תנועת מטיילים ערה ביער המלאכים שחרייה, פארק גולדה, יער יתיר, יער להב, פארק ערד ופארק הצפרות באילת. רוכבי אופניים רבים הגיעו לרכב בשבילי האופניים החדשים שנחנכו לאחרונה ביער בארי ובמבואות אילת.

בקק''ל הביעו היום שביעות רצון מרמת הנקיון היחסית. "שמחנו לגלות שציבור המטיילים במדינה נטה במהלך החג לשמור על הטבע נקי וירוק וזאת בעקבות הטמעה של שנים רבות שבהן אנו בקק"ל קוראים לציבור לשמור על הניקיון. אנשים רבים לקחו איתם את האשפה הביתה", אמר יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר. עם זאת, יערני קק"ל אספו במהלך החג כ-600 טון אשפה שהשאירו המטיילים ביערות ובחניונים בכל רחבי הארץ.

מחר, חג המימונה, צופים בקק"ל הגעתם של מאות אלפי נופשים שיגיעו לחגוג ביערות וחניוני קק"ל. לפיכך, קק"ל מבקשת מציבור המטיילים והמבקרים ביערות ובאתרי קק"ל לשמור על כללי בטיחות ושימוש באש, להדליק אש רק במקומות המותרים ולהקפיד על כיבוי הגחלים בסיום השימוש. בנוסף, לשמור על הניקיון, להביא שקיות זבל ולאסוף בסיום היום את האשפה ולשפוך אותה בפחים הגדולים בכניסה לכל יער.