הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הכלביה העירונית באשקלון נמצאה תקינה בביקורת פתע


בביקורת שנערכה בכלביה העירונית באשקלון לפני כ-4 חודשים, נתגלו במקום ממצאים חמורים מאוד. בסוף השבוע האחרון חזר צוות משרד החקלאות לביקורת פתע בכלבייה ומצא אותה נקיה ובתנאי החזקה נאותים ותקינים לבעלי החיים במקום

מערכת פורטל החקלאות  2-5-2011


בעקבות תלונות חוזרות שהתקבלו בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות בתקופה האחרונה אודות הכלבייה העירונית באשקלון על החזקת בעלי חיים במצב מחפיר, ועל אי מתן טיפול רפואי ושוטף מתמשך, יצא צוות של משרד החקלאות לביקורת פתע בכלבייה בסוף השבוע האחרון.

הצוות, שכלל את הממונות על פי חוק צער בעל חיים בשירותים הווטרינרים במשרד, יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד ונציג הרופאים הווטרינרים הרשותיים ד"ר משה רפלוביץ, מצא כלבייה נקייה ותנאי החזקת בעלי החיים במקום היו תקינים.

לרוב הכלבים היו מים בכלובים ועל סמך תשאול הפקח במקום, האוכל ניתן לכלבים מוקדם בבוקר. באזור הגורייה (תאי הגורים) הייתה הפרדה בין גורי החתולים לחתולים הבוגרים כנדרש. הכלבים בכללותם, לרבות הגורים, נראו במצב גופני טוב, אם כי היו עדויות לשלשול במתחם הגורים, מצב המחייב הפרדת גורים החשודים כחולים.

החתולים, לרבות גורי החתולים, נראו במצב גופני טוב ובכל הכלובים היו אוכל ומים. באחד הכלובים היו גורי חתולים שמקורם בהמלטות שונות. צוות המשרד ביקש מצוות הכלבייה במקום להפריד את גורי החתולים, כיוון ששלושת הגורים הצעירים יותר נזקקים למזון רטוב ואינם יכולים לאכול כופתיות מזון יבש שניתנו בכלובם. ואכן, מזון מתאים הוכנס לכלוב.

יש לציין כי בביקורת קודמת שהתקיימה במקום, לפני כארבעה חודשים, נמצאו ממצאים חמורים מאוד. תנאי החזקת בעלי החיים בכלביה היו אז בגדר עבירה, לכאורה, על תקנות וחוק צער בעלי חיים. בביקורת הקודמת מצבם הגופני של מספר רב של בעלי חיים היה של רזון קיצוני. ברוב המקרים הוחזקו כלבים בגדלים שונים בכלוב, כאשר לכלב הקטן אין אפשרות להגיע לאוכל. כמו כן, מצבם הרפואי של בעלי חיים מסויימים היה מצב שדרש טיפול רפואי או המתת חסד, אך אף אחד מהדברים לא נעשה בפועל. בעלי החיים נשארו בסבל נוראי. בעקבות הביקורת הקודמת הונחתה המחלקה הווטרינרית הרשותית לתקן את הליקויים במקום. כאמור, הביקורת בסוף השבוע האחרון היתה תקינה.

משרד החקלאות ימשיך לעקוב אחר הכלבייה, וקורא לציבור להמשיך ולדווח לממונה על פי חוק צער בעל חיים על כל חשד להתעללות בבעלי חיים או החזקה לא נאותה שלהם.

לפרטים על אופן הגשת תלונה למשרד לחצו כאן.