הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עשרות עתונאים הגיעו לישראל כדי ללמוד על תעשיית הקלינטק


50 עיתונאים מ-45 מדינות הוזמנו לסיור בישראל, במסגרתו יחשפו לנציגים מתעשיית הקלינטק הישראלית המתפתחת, האקדמיה והממשל. הסיור מתקיים בסימן תערוכת WATEC 2011 הישראלית שתתקיים בנובמבר הקרוב בגני התערוכה בתל אביב, המסתמנת כאחת התערוכות המובילות בעולם בתחום המים והאנרגיה המתחדשת

מערכת פורטל החקלאות  2-5-2011


סיור בהשתתפותם של 50 עיתונאים מ-45 מדינות יתקיים במהלך שלושה הימים הקרובים. במסגרת הסיור, כ-50 עיתונאים בכירים מעיתונים מובילים ומגזינים מקצועיים מרחבי העולם יסיירו בכל חלקי הארץ ויחשפו לטכנולוגיות פורצות הדרך שפיתחה תעשיית הקלינטק הישראלית.

הסיור מתקיים בסימן תערוכת WATEC 2011 שתפתח בנובמבר הקרוב בגני התערוכה - תל אביב, המסתמנת כאחת התערוכות המובילות בעולם בתחום המים והאנרגיה המתחדשת. תערוכת WATEC האחרונה שהתקיימה בשנת 2009 נחשבת הצלחה גדולה, עם מעל ל-20,000 מבקרים מ-94 מדינות. התערוכה מהווה מרכיב מרכזי במאמץ למצב את ישראל כמרכז לפתרונות חדשניים בתחומי המים והאנרגיה המתחדשת.

''המדינה רואה פוטנציאל גדול בתעשיות הקלין-טק'' אומר עודד דיסטל, מנהל תוכנית Israel NewTech. ''סיור עיתונאים זה, ותערוכת WATEC, עוזרים לחשוף לא רק את הפתרונות הטכנולוגים שמציעות חברות ישראליות בתחומי הקלינטק, אלא גם את הדרך הייחודית בה ישראל כמדינה פועלת לקידום תחומים אילו. העיתונאים יפגשו לא רק עם חברות תעשייה מובילות, אלא גם חברות בתחום ההשקעות בקלינטק, חוקרים מהאקדמיה, נציגי המדען הראשי במשרד התמ"ת וגורמים בכירים במשרד.''

שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת, התייחס למשלחת העיתונאים: "אנו מברכים, כמובן, על הגעתם הצפויה של מיטב העיתונאים המקצועיים המסקרים את תחום הקלינטק בתקשורת הבינלאומית. בישראל הם יגלו כי קיים שיתוף פעולה נדיר ומבורך בין התעשייה, האקדמיה והממשל, הפועלים יחד לקידום התעשייה הישראלית בתחום האנרגיות המתחדשות וטכנולוגיות המים."

תוכנית Israel NewTech של משרד התמ"ת פעולת מאז 2006 על מנת לחזק את תעשיית הקלינטק הישראלית, ולפתח עבור חברות ישראליות בתחום קשרים ושווקים ברחבי העולם.

יצוא תעשיית המים רושם בשנים האחרונות אחוזי גידול דו-ספרתיים וישנן למעלה מ- 180 חברות ישראליות הפועלות כיום בתחום. גם בתחום האנרגיה המתחדשת ישראל מציגה פיתוחים חדשניים, עם למעלה מ-100 חברות start-up, הפועלות לצד חברות גדולות ומצליחות.

תעשיית המים הישראלית ידועה כבר שנים רבות כתעשייה מובילה ובוגרת, ועם זאת יצירתית וחדשנית. כיום גם בתחום האנרגיה המתחדשת חברות ישראליות מתקדמות בקצב מרשים ומציאות טכנולוגיות פורצות דרך.

משרד התמ"ת בעזרת תוכנית Israel NewTech ומנהל סחר חוץ ובשיתוף מכון היצוא, שמו להם כמטרה את המשך קידום תחומי הקלינטק בארץ ובעולם.