הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תכנית ביטוח חדשנית לפינוי וכילוי פגרי הבקר במרעה


מדי שנה מתים כ-3,500 בני בקר הגדלים בשטחי המרעה ברחבי הארץ. כדי לאפשר את פינויים ופיקוח וטרינרי ממשלתי יעיל, פותחה על-ידי חברת קנט תוכנית ביטוח חדשנית. המדינה תסבסד כ- 80% מהעלות, כך שדמי הביטוח לכל פרה יעמדו על כ-10 ₪ בלבד וזאת במטרה לאפשר לכל הבוקרים להצטרף לביטוח החדש

מערכת פורטל החקלאות  3-5-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, משיקה בימים אלו תכנית ביטוח חדשנית, המבטחת לראשונה פינוי וכילוי של פגרי בקר משטחי המרעה.

התוכנית החדשה של קנט זוכה לתמיכה ממשלתית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ושל המשרד להגנת הסביבה. בשל כך, המדינה תסבסד כ- 80% מדמי הביטוח ואלו יעמדו על 10 ₪ בלבד לפרה בעדר.

על פי נתוני קנט, מדי שנה מתים כ-3,500 ראשי בקר בשטחי המרעה, מסיבות שונות. עד היום, נמנעו מגדלי הבקר לפנות את הפגרים מהשטח בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בביצוע ההליך המורכב. השארת הפגרים בשטחי המרעה גורמת לשורה של נזקים ובכללם הפצת מחלות כגון כלבת והתרבות של אוכלוסיית הטורפים (בעיקר זאבים) ואוכלי הנבלות בשטחי המרעה. התרבות זו גורמת, בין השאר, לתקיפות של עדרים ולפגיעה כלכלית במגדלים.

לדברי דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט, החברה שוקדת על פיתוח ביטוחים מתקדמים ועל התאמתם לצרכי המגדלים הישראלים. התוכנית החדשה פותחה על מנת לתת מענה כלכלי למגדלים, תוך מתן דגש לחשיבות השמירה על איכות הסביבה. לדבריו, הביטוח מהווה תנאי מקדים לקבלת תמיכה לשמירה על שטחים פתוחים ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

על פי תכנית הביטוח החדשה, שהחל החודש, יבוטחו כל ראשי הבקר בעדר, על פי הנתונים אותם יעביר המגדל עם החתימה על הפוליסה. דמי הביטוח לכל פרה עומדים על כ- 10 ₪ בלבד. במקרה של תמותה תשלם קנט את הוצאות הפינוי והכילוי ישירות למתקן הכילוי והפינוי יתבצע תוך 24 שעות מקבלת ההודעה הטלפונית על תמותה.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.