הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחתם הסכם בין שרי החקלאות של ישראל והודו


שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד חתמה היום על הצהרה משותפת עם שר החקלאות ההודי. בפגישה סיכמו שני הצדדים על שילוב הסקטור העסקי בהסכם החדש התלת שנתי והרחבת שיתוף הפעולה החקלאי. השרה נוקד: ''הודו אשר אחראית על הזנת 17 אחוזים מאוכלוסיית העולם מהווה שוק עם פוטנציאל עצום לשילוב והטמעת טכנולוגיות וידע ישראלים בתחום החקלאות''

מערכת פורטל החקלאות  3-5-2011


שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד המבקרת בימים אלו בהודו, בראש משלחת של אנשי מקצוע ועסקים מישראל חתמה הבוקר על הצהרה משותפת עם שר החקלאות ההודי שראד פאוואר (Sharad Pawar)

ההצהרה נחתמה על רקע מערכת יחסים ענפה ורבת שנים של שיתוף פעולה בתחום החקלאות בין שתי המדינות. הודו, המונה כ 1.3 מיליארד איש הינה מדינה המבוססת באופן נרחב על חקלאות.

במסגרת ההצהרה הביעו שני השרים שביעות רצון מההתקדמות ההסכם לשיתוף הפעולה בין הארצות, המיושם על ידי תוכנית הפעולה שגובשה ב – 2008. יחד עם זאת, ציינה נוקד כי כיום מיושם רק חלק קטן מהפוטנציאל הטמון בשילוב בין המשק החקלאי ההודי הענק לבין הידע והטכנולוגיה הישראלית המתקדמת בעולם.

שני השרים ציינו במיוחד את ההשלמה של ה"מרכז למצוינות בחקלאות" ההודי-ישראלי הראשון שבמדינת הריאנה, בו ערכה אמש נוקד סיור, המהווה חלון ראווה ומרכז הדגמה של הידע החקלאי הישראלי והטכנולוגיות המתקדמות של ישראל, לתועלת חקלאי מדינת הריאנה שבהודו המהווים רבים מתושביה.

השרים הסכימו ששיתוף הפעולה ההודי-ישראלי בתחום החקלאות הוא אחד מעמודי התווך של היחסים הבילטראליים, ומהווה מודל מוצלח לשיתוף פעולה חקלאי לטובת שתי המדינות, ואף לטובת התמודדות עם משבר המזון העולמי. בהקשר זה, יצויין כי פאוואר הוא דמות מפתח בגיבוש הפרק החקלאי בהסכם הסחר החופשי המתגבש בין שתי המדינות.

עוד סיכמו השרים על מינוי צוותים משותפים לגיבוש הסכם פעולה תלת-שנתי שנתי 2012- 2014 שמטרתו חיזוק והרחבה של הסכם שיתוף הפעולה החקלאי, בדגש על שילוב הסקטור העסקי של שתי המדינות. סוכם כי הצוותים המשותפים יגישו את הצעתם עד לחודש אוקטובר השנה.

כחלק מההצהרה תצא בקרוב משלחת של משרד החקלאות הישראלי להודו על מנת להעביר ידע מקצועי נרחב בתחום החלב, במטרה להעלות את תנובת החלב של הפרה ההודית. בפגישה נדונו גם העברת ידע וטכנולוגיה ישראלית בדגש על חומרים גנטיים המשביחים את תנובת החלב. הפרה ישראלית מחזיקה בשיא עולמי של תנובת 12,000 ליטר בשנה הודות להזנה, גנטיקה ואיזון אקלימי מהטובים בעולם. כל זאת לעומת הפרה הודית המניבה כ 2,000 ליטר בלבד בשנה.

השרה נוקד אמרה בסוף הפגישה כי " הודו, אשר אחראית על הזנת 17 אחוזים מאוכלוסיית העולם מהווה שוק על עם פוטנציאל עצום לשילוב והטמעת טכנולוגיות וידע ישראלים בתחום החקלאות" .

השר פאוואר ציין כי "ההצהרה נועדה להדגיש את העניין של שני הצדדים בהמשך הקשר החם והפורה בתחום הפיתוח החקלאי שהתקיימו עד כה. התוכנית לשינוי הרגולציה המקומית שהובלתי לפני כמה חודשים תקל מאוד על חברות חקלאיות ישראליות במכרזים בתחום החומרים הגנטיים התורמים לקידום החקלאות".

לאחר הפגישה נאמה השרה נוקד בפני איגוד לשכות המסחר ההודי. בהמשך התקיים דיון בקרב הנוכחים בנושא הסרת החסמים על מנת להרחיב הסחר בין שתי המדינות.