הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תחנת הכוח הסולארית בקטורה קיבלה אור ירוק


המועצה הארצית לתכנון ובניה של משרד הפנים אישרה היום את קידום התוכנית. היקף ייצור החשמל של השדה עשוי לספק כשליש מצריכת החשמל של אילת. מיקומו של השדה נבדק על ידי צוות משנה משותף למשרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. וגובש בהתייחס להיבטים חקלאיים וסביבתיים

מערכת פורטל החקלאות  3-5-2011


המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום להפקדה את קידום התוכנית לשדה PV סולארי גדול בקיבוץ קטורה של חברת ערבה פאוור. השדה נמצא בהליכי אישור מתקדמים ועל פי החלטת המועצה הארצית התוכנית תועבר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.

השדה המיועד ממוקם בשטחים החקלאים בקיבוץ קטורה ממזרח לכביש 90 בשטח של כ-600 דונם ובהיקף יצור של כ-35-40 MW העשוי לספק כשליש מצריכת החשמל של העיר אילת. מיקומו נבדק על ידי צוות משנה משותף למשרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים וגובש בהתייחס להיבטים חקלאיים וסביבתיים.

מיקומו של השדה בערבה הדרומית יבטיח מעל 2,200 שעות קרינה אפקטיביות בשנה. כמו כן, השדה צפוי לחסוך כ- 60,000 טון בשנה של פחמן דו חמצני. קיבוץ קטורה אינו מעבד באופן קבוע שטח בהיקף זה בשל מחסור במים באיכות מתאימה לגידולים חקלאיים.

מנכ"ל ערבה פאוור גו'ן כהן: "השדה הגדול בקטורה מהווה נקודת ציון היסטורית בתעשייה הסולארית המקומית ויהפוך את ישראל למדינה הנהנית מהפקה משמעותית של חשמל מאנרגית שמש. אנחנו מצפים ומאמינים שממשלת ישראל תזדרז לפרסם את ההסדרה לשדות גדולים שבאמצעותה ניתן יהיה להתחיל להפיק חשמל בשדה הגדול בקטורה".

ערבה פאוור משלימה בימים אלה את בנייתו של השדה הבינוני הראשון בישראל, גם הוא בקיבוץ קטורה, שגודלו 80 דונם וצפוי לייצר חשמל בהיקף של 4.95 MW.