הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כתב אישום ובקשה למעצר הוגשו נגד גנבי דגים בצפון


פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד שלושה נאשמים שגנבו דגים מקיבוץ תל יוסף בצפון. ''התופעה של גניבת בקר ותוצרת חקלאית הלכה ופשתה, וכיום היא בבחינת מכת מדינה''

מערכת פורטל החקלאות  4-5-2011


פרקליטות מחוז צפון, באמצעות עו''ד רועי אלפסי, הגישה הבוקר לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, כנגד שלושה תושבי טבריה בגין עבירות של גניבה בנסיבות מיוחדות, קשירת קשר לביצוע פשע, הסתייעות ברכב לביצוע פשע ודייג ללא רישיון.

חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל (ארגון מגדלי הבקר) מברך את העבודה המאומצת של פרקליטות מחוז צפון, משטרת ישראל, מג"ב ויחידת ארז על המאמצים למיגור תופעת הגניבות החקלאיות. ''פרקליטי מחוז צפון עושים ימים כלילות בניסיון להרשיע גנבים בעברות חקלאיות ושכנוע בתי המשפט להחמרה בעונשם, על מנת למגר את התופעה. הארכת המעצר תהיה נקיטת עמדה ברורה של בית המשפט לגבי חומרת הדין על עבירות חקלאיות'' אומר דיין.

על פי כתב האישום, בליל 27.4.11, הגיעו שלושת הנאשמים לבריכות הדגים של קיבוץ תל יוסף וגנבו כ- 330 ק"ג דגים בשווי כולל של 5,000 ₪, אותם נשאו באמצעות שקים על גבי טרקטורון. מעצרם התאפשר בזכות פעולת מעקב שנערכה ע"י יחידת ארז של מג"ב.

בהמשך למדיניות הבלתי מתפשרת, הנהוגה בפרקליטות מחוז צפון, בכל הנוגע לתחום הפשיעה החקלאית, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד לתום משפטם.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה הפרקליטות, בין השאר כי: "מסוכנות הנאשמים נלמדת אף מאופן ביצוע העבירות שהתבטא בהתארגנות מוקדמת יחדיו של מספר עבריינים, תוך היערכות מראש ותכנון יסודי, הגעה בשלושה כלי רכב אל תחנת דלק הסמוכה לשטח החקלאי אליו נכנסו בהמשך בכדי לבצע את הגניבה, כשעל אחד מכלי הרכב מועמס טרקטורון, הגעה לבריכת הדגים עם חושך ראשון, הצטיידות מבעוד מועד ברשת דייגים בכדי לאפשר את הגניבה, ובהמשך העמסת הדגים הגנובים על טרקטורון, העברת שקי הדגים באמצעותו אל רכב הסובארו והובלתם מהמקום". עוד ציינה הפרקליטות: "התופעה של גניבת בקר ותוצרת חקלאית הלכה ופשתה, וכיום היא בבחינת מכת מדינה".