הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הממשלה תקדם בחירת ים המלח לפלא עולם


ממשלת ישראל אישרה הבוקר את הצעת ראש הממשלה ושר התיירות לקדם את בחירתו של ים המלח בתחרות שבעת פלאי עולם הטבע. התקציב לפעילות יעמוד על 8.75 מיליון שקלים. ים המלח, המתמודד בתחרות כמועמד משותף לישראל, לירדן ולרשות הפלסטינית, צריך לגייס לפי ההערכות בין 300 ל-400 מליון הצבעות עד לסיום התחרות

מערכת פורטל החקלאות  8-5-2011


הממשלה אישרה הבוקר (א') פה אחד תוכנית לקידום בחירת ים המלח לאחד משבעת פלאי תבל של עולם הטבע. התקציב לפעילות יעמוד על 8.75 מיליון שקלים (כמחצית מתקציב משרד התיירות), לטובת קמפיין שיווקי מקיף בארץ ובעולם.

לבחירתו של ים המלח כאחד משבעת פלאי עולם הטבע, צפויות השלכות חברתיות וכלכליות משמעותיות, בראשן הגדלת כמות התיירים אשר יגיעו לישראל ויבקרו באזור ים המלח וכתוצאה, הרחבת מעגל התעסוקה ואפשרויות התעסוקה לתושבי הנגב, הגדלת ההכנסות מתיירות ופיתוחו הכלכלי של האזור. יש לציין כי החלטה זו, תואמת את החלטת הממשלה לקידום הפריפריה, על כל המשתמע מכך.

ים המלח, המתמודד בתחרות כמועמד משותף לישראל, לירדן ולרשות הפלסטינית, צריך לגייס, לפי ההערכות, בין 300 ל-400 מליון הצבעות עד לסיום התחרות, על מנת להיכנס לרשימת 7 הזוכים בתואר. קרן 7 פלאי עולם, המקיימת את התחרות, צופה כי כמיליארד איש מרחבי העולם יצביעו על לסיום התחרות ב-11.11.11.

ים המלח העפיל לשלב הגמר, מתוך למעלה מ-420 אתרי טבע מכל העולם, בזכות היותו המקום הנמוך בעולם, האגם המלוח בעולם, אתר בעל ייחודיות גיאוגרפית, גיאולוגית, היסטורית, בריאותית, דתית ועוד, ונחשב למועמד מבטיח. בין 27 אתרי הטבע מולם ים המלח מתמודד: הגראנד קניון, איי הגלאפגוס, יערות האמזונס ושונית האלמוגים הגדולה באוסטרליה.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "זכייתו של ים המלח בתחרות הבינלאומית, בה צפויים להשתתף למעלה ממיליארד איש, הינה בעלת משמעות כלכלית ותדמיתית אדירה למדינת ישראל והממשלה צריכה לפעול יחדיו בכדי לקדם את זכייתו של ים המלח בתחרות, בחצי השנה שנותרה על לסיומה".

משרד התיירות מהווה את ועדת התמיכה הרשמית בים המלח מטעם מדינת ישראל, ומקדם את מועמדותו באמצעות 11 לשכות המשרד בעולם, אתרי אינטרנט www.goisrael.com ו- www.votedeadsea.com בהם מוצע מידע ב-8 שפות, קמפיינים וירידי תיירות. בנוסף, מקדם המשרד שיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל בארץ ובעולם ומקיים פעולות מול הקהילות היהודיות בעולם. התומכים מוזמנים להצטרף גם לעמודי הפייסבוק בעברית או באנגלית