הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הערכה: נזקי ההצפות של נהר המיסיסיפי יגיעו למיליארדי דולרים


לפי הערכת לשכת החקלאות המקומית הנזקים מההצפה במדינת ארקנסו נאמדים עד כה ביותר מ-500 מיליון דולר. בממפיס מוערך הנזק ב-320 מיליון דולר. היקף הנזקים לחקלאות במיסיסיפי עלול להגיע ל-800 מיליון דולר

מערכת פורטל החקלאות  12-5-2011


להערכת מומחים, נזקי ההצפות של נהר המיסיסיפי העולה על גדותיו וממשיך גם היום להציף שטחים נוספים, עלולים להגיע למיליארדי דולרים, אם כי מוקדם עדיין להעריך את היקפם המדוייק. בישובים השוכנים באזור הדלתא בו נשפך הנהר למפרץ מכסיקו, נערכים לפינוי התושבים.

עד כה הוערכו הנזקים במדינת ארקנסו ביותר מ-500 מיליון דולר, לפי לשכת החקלאות המקומית. בממפיס מוערך הנזק ב-320 מיליון דולר. היקף הנזקים לחקלאות במדינת מיסיסיפי עלול להגיע ל-800 מיליון דולר.

נהר המיסיסיפי הוא הנהר השני באורכו בארצות הברית לאחר נהר המיזורי. אורכו 3,770 ק"מ. המיסיסיפי, כולל יובלו הראשי נהר המיזורי, הוא הנהר הרביעי באורכו בעולם, לאחר נהרות הנילוס, האמזונאס, ונהר היאנגצה. אורכם המשותף של המיסיסיפי והיובל העיקרי שלו, מיזורי, הוא 5,971 ק"מ. שטח אגן הניקוז הכולל הוא 2,979,000 קמ"ר וספיקתו 16,800 מ"ק לשנייה.

נקודת המוצא של המיסיסיפי נמצאת בצפון מינסוטה. בדרכו הוא חוצה 10 מדינות בארצות הברית - מינסוטה, ויסקונסין, איווה, אילינוי, קנטקי, טנסי, ארקנסו, מיסיסיפי ולואיזיאנה - שם הוא נשפך לים, למפרץ מקסיקו.

נהר המיסיסיפי צפוי להגיע במדינות לואיזיאנה ומיסיסיפי לרמות שלא נרשמו מאז 1927. מושל לואיזיאנה בובי ג'ינדל אמר כי ההערכות הן שבהצפות ייפגעו 12 מיליון דונם. באזורים שונים במדינה הוכרז מצב חרום.

נזקי ההצפות כוללים פגיעה בתשתיות, גידולים חקלאיים ובתי מגורים.