הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה - ביטוח כנגד מחלות ומזיקים בעצי אגס מניבים


קנט הרחיבה את הביטוח הבסיסי בעקבות מחלת החרכון שפגעה קשות באלפי עצי פרי האגס ברחבי הארץ, ותבטח לראשונה אירועי מחלה או תקיפת מזיקים בעצי אגס מניבים שלא ניתן היה להתגבר עליהם ושגרמו לאובדן או העדר של יבול עקב עקירת העצים במטע, שילוד חלקי או שילוד מלא

מערכת פורטל החקלאות  15-5-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מרחיבה את ביטוח הפירות הבסיסי לעצי אגס מניבים ומציעה כיסוי ביטוחי נוסף כנגד מזיקים ומחלות. הרחבת הביטוח הבסיסי, כך שיעניק הגנה מיטבית כנגד מזיקים ומחלות, מיועדת להעניק מענה לנזק הרב שגרמה מחלת החרכון, שפגעה קשות, במהלך השנה האחרונה באלפי עצי פרי האגס ברחבי הארץ.

הביטוח שנרכש ע"י ענף הפירות במועצת הצמחים עבור כלל המגדלים, מכסה את הנזק לעצים ואינו מזכה בפיצוי כלשהו על אובדן יבול עתידי. הביטוח החדש

הביטוח החדש של קנט הינו נדבך נוסף בסדרה של ביטוחים חדשים ומתקדמים שפיתחה החברה במטרה לתת מענה טוב ומקיף יותר לצרכי המגדלים. הביטוח פותח במיוחד עבור עצי אגס מניבים (נטיעות עד שנת 2009 כולל) והוא מעניק כיסוי מפני נזקים שנגרמו כתוצאה מאירוע מחלה או תקיפת מזיקים שלא ניתן היה להתגבר עליהם ושגרמו לאובדן או העדר של יבול עקב עקירת העצים במטע, שילוד חלקי או שילוד מלא.

סכום השיפוי המירבי בגין נזק מוחלט לעצים במטע מניב שבגינו נעקרו העצים הניזוקים ופונו משטח המטע יעמוד על 5,850 ₪ לדונם. סכום השיפוי המירבי בגין נזק חלקי, המצריך ביצוע שילוד מלא של המטע, (שילוד מלא- חיתוך כול הענפים פרט לגזע) יעמוד על 1,755 שש"ח לדונם, סכום שיפוי המירבי בגין נזק חלקי המצריך שילוד חלקי (חיתוך של חלק מן הענפיים המרכזיים בעץ יהיה 585 ₪ לדונם). שיעור ההשתתפות העצמית יהיה 5% מסכום הביטוח לפיו מחושבים תגמולי הביטוח לכל השטח המבוטח, ולא יותר מסכום הביטוח עבור 10 דונם.

קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ– 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחים לענפי החקלאות השונים.