הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נזקים כבדים למטעי הפירות בצפון בשל הרוחות העזות


תופעה אקלימית חריגה של רוחות מזרחיות עזות המלוות בגל חום משמעותי, גרמו היום לנזקים כבדים באלפי דונמים של מטעי פירות בצפון הארץ. בחברת הביטוח קנט התקבלו מאות דיווחים על נזקים כבדים לגידולי השזיף, אגס, המשמש, המנגו, ענבים תפוחים ופרי הדר, זאת ימים ספורים לפני שיאה של עונת הפרי

מערכת פורטל החקלאות  17-5-2011


נזקים כבדים נגרמו משעות הלילה לאלפי דונמים של מטעי פירות בעמק החולה, בגליל העליון, ברמת הגולן ובאזור הכינרת בשל תופעה אקלימית חריגה של רוחות מזרחיות עזות המלוות בגל חום משמעותי.

על פי נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, עיקר הנזק נגרם לגידולי השזיף, האגס, משמש, מנגו, ענבים, תפוחים ופרי הדר.

מדיווח ראשוני של שמאי קנט, עולה כי במהלך הלילה החלה הסופה להכות בעוצמה רבה במטעים בצפון הארץ, ופירות בהיקפים גדולים מאוד נשרו על הקרקע. גם הפירות ששרדו את הרוחות העזות ונשארו על העצים, ספגו פגיעה קשה מהרוחות ומגל החום ואף הם עלולים להיות פסולים לשיווק.

בקנט מדגישים כי הנזקים הכבדים נגרמו דווקא בימים המהווים את שיא עונת הפרי.

מנכ"ל קנט דודי גינזבורג, שיצא הבוקר לצפון, מדווח כי מאות פניות מצד מגדלים באזור החלו להגיע לחברה משעות הבוקר. קנט פתחה "חדר מצב" לטיפול בפניות החקלאים ומירב שמאי החברה כבר יצאו לאזור. הדיווחים הראשונים מהשטח מציגים תמונה נרחבת של הרס ואובדן יבול פירות בהיקף גדול. ''קנט מתחייבת לעמוד כתף אל כתף לצד המגדלים שנפגעו מתופעה אקלימית קיצונית ובלתי ניתנת לחיזוי שכזאת, ומבטיחה לסייע להם, כתמיד לחזור במהרה לעמוד על רגליהם'' אמר גינזבורג.

גם בשעות אלה ממשיכות הרוחות החזקות לגרום לנזקים למטעים. בקנט אומרים כי היקפי הנזק יתבררו רק בימים הקרובים.